دانلود تمامی نسخه های نرم افزار DirectX

6284 بازدید
Microsoft DirectX

DirectX چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اجرای بازی های سه بعدی نیاز است که DirectX را نصب کنید. مهم ترین استفاده DirectX در دنیای بازی های رایانه ای می باشد. DirectX باعث اضافه شدن امکانات جدید در گرافیک و سرعت بخشیدن به اجرای بازی ها شده است، همچنین باعث بهتر شدن کیفیت و نمایش بهتر بازی می شود. نصب نبودن DirectX باعث نمایش ارور و اجرا نشدن بازی یا نرم افزار می شود. نسخه های زیادی از DirectX وجود دارد بهترین آن کدام است؟

بهترین نسخه ای که ما آن را نصب می کنیم بدون شک نسخه DirectX 9.0c که آخرین آپدیت آن مربوط به سال 2/23/2021 با ورژن 9.29.1974.1 است. نسخه قبلی آن در سال 2011 منتشر شده بود، اینکه مایکروسافت بعد از 10 سال دوباره برای DirectX 9.0c آپدیت ارائه کرده نشان از اهمیت آن است.

نسخه DirectX 9.0c آخرین نسخه ای است که مایکروسافت به صورت رسمی آن را منتشر کرده است، سایر نسخه ها به صورت خودکار و با بروز کردن ویندوز روی سیستم نصب می شوند.

در واقع نسخه DirectX 11 و DirectX12 نیازی به دانلود و نصب ندارند، تنها با آپدیت کردن ویندوز به صورت خودکار دانلود یا آپدیت می شوند. مایکروسافت نیز برای نسخه DirectX 11 و DirectX12 هیچ فایل نصبی قرار نداده است.

چه نسخه ای از DirectX روی سیستم من نصب است؟

  1. در بخش جستجو ویندوز کلمه dxdiag را وارد کنید
  2. برنامه dxdiag را اجرا کنید
  3. در قسمت انتهایی System Information روبروی Directx Version می توانید نسخه نصب شده را مشاهده کنید
  4. برای آپدیت آن تنها کافی است ویندوز را آپدیت کنید و اگر تغییری ایجاد نمی شود یا کارت گرافیک شما نسخه مربوطه را پشتیبانی نمی کند و یا آخرین نسخه نصب است

توضیحاتی در ارتباط با نسخه‌های مختلف برنامه DirectX:

Microsoft DirectX بیش از 10 سال است که مرتباً بروزرسانی می‌شود و امکانات جدیدی به آن اضافه می‌گردد. پیش از نسخه 10 این برنامه که در تاریخ ۹ آذر ۱۳۸۵ عرضه شد، نسخه‌های مختلف DirectX به صورت جداگانه منتشر می‌شدند و برای دانلود قرار می‌گرفتند ولی شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت تا از آن تاریخ به بعد، نسخه‌های جدید این برنامه را همراه با ویندوز جدید ارائه نماید. به نوعی نسخه‌ های جدیدتر این برنامه داخل ویندوزهای جدید هستند و جداگانه برای دانلود ارائه نمی‌ شوند.

دانلود DirectX :

لینک دانلود نسخه های دایرکت ایکس در باکس دانلود قرار داده شده است اما برای دانلود دابرکت ایکس 9 مطلب دانلود نرم افزار Microsoft DirectX 9.0c را مشاهده کنید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=1163

باکس دانلود

راهنما
  • پسورد کلیه فایل‌ها err0r.ir می ‌باشد. ( پسورد رو با حروف کوچک وارد نمایید.)
  • برای دانلود، بهتر است از نرم افزا های مدیریت دانلود مانند IDM یا FDM استفاده کنید.
  • برای دانلود، روی عبارت "دانلود" کلیک کنید و منتظر بمانید تا صفحه ای دیگر باز شود حال روی "دریافت لینک" کلیک کنید تا پنجره مربوطه به مدیریت دانلود ظاهر شود سپس اقدام به دانلود کنید.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای استخراج فایل ها از حالت فشرده می توانید از نرم افزارهای WinRAR و ‎7-Zip استفاده کنید.
  • اگر در هنگام استخراج فایل با نرم افزار WinRAR با ارور مواجه شده اید و در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. مطلب رفع مشکلات و ارور های نرم افزار WinRAR را مشاهده کنید.
  • اگر لینک دانلود دارای مشکل بود و یا پس از دانلود، فایل فشرده خراب بود. به انتهای لینک دانلود یک علامت سئوال ? (به انگلیسی) اضافه کنید و دوباره اقدام به دانلود کنید.
  • مشکلات خود را از طریق بخش درخواست رفع ارور برای ما ارسال کنید.
  • تمامی فایل هایی که در سایت ارور قرار می گیرد، ابتدا تست و بررسی می شود.
پسورد: err0r.ir
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد دانلود تمامی نسخه های نرم افزار DirectX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. بله متاسفانه به دلیل خراب شدن سرور های سرویس دهنده هاست بسیاری از لینک های سایت مشکل دارن و لینک ها دارن حایگزین میشن لینک های دانلود این مطلب نیز بروز شد