رفع مشکل افت فریم در بازی

6858 بازدید
رفع مشکل لگ و افت فریم در بازی ها

افت فریم چیست؟ و چگونه باید آن را رفع کرد؟

افت فریم یا کاهش نرخ فریم بر ثانیه (FPS) به زمانی گفته می‌شود که بازی شما آهسته اجرا شود، در واقع بازی کند می شود و گیم پلی بازی تکه تکه یا به صورت صحنه اهسته پخش می شود.
افت فریم در بازی یک مشکل جدی است که به راحتی رفع نمی شود و هیچ کدی هم برای تشخیص ندارند، شما باید چندین روش را تست کنید تا بتوانید مشکل را رفع کنید.
در این مطلب سعی کرده ایم تمامی روش های موجود برای رفع مشکل افت فریم را قرار بدهیم، اما طبیعی است این روش ها برای برخی کاربران جوابگو نباشد.
حتما این مقاله را کامل و با دقت بخوانید و تمامی روش هایی را که توانایی انجام آن را دارید، انجام دهید. روش های تخصصی را نیز به یک متخصص واگذار کنید.

اگر تجربه رفع مشکل آهسته شدن و افت فریم را با یک روش دیگری دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید!!

  • اطمینان از داشتن حداقل سیستم مورد نیاز بازی

مهمترین دلیل مشکل افت فریم، نداشتن حداقل سیستم مورد نیاز بازی است. اما این موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد. با اینکه بیشتر سایت های دانلود بازی به این نکته اشاره کرده اند، اما متاسفانه کاربران زیادی به آن توجه نمی کنند.
اگر شما حداقل سیستم مورد نیاز بازی را نداشته باشید، بازی اجرا نخواهد شد و اگر هم اجرا شود با افت فریم شدید روبرو خواهید شد که معمولا راه حلی برای رفع آن ها وجود ندارد.

اگر مشخصات سخت افزار سیستم خود اطلاع ندارید مطلب آموزش نحوه پیدا کردن مشخصات سخت افزار سیستم را مشاهده کنید. پس از یافتن اطلاعات سخت افزار خود، آن را از طریق این سایت با حداقل سیستم مورد نیاز بازی مقایسه کنید.

  • آخرین ورژن درایور کارت گرافیک را نصب کنید

درایور کارت گرافیک ها مدام در حال بروزرسانی و بهتر شدن هستند. بدون درایور کارت گرافیک امکان اجرای بازی وجود ندارد. اگر درایور کارت گرافیک شما بروز نباشد با افت فریم مواجه خواهید شد.

دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک nVIDIA
دانلود آخرین نسخه درایور کارت گرافیک AMD

  •  تنظیمات گرافیکی بازی را تا حد امکان کم کنید

شاید کم کردن تنظیمات گرافیکی بازی زیاد خوشایند نباشد اما در برخی موارد چاره ای نیست و برای اجرای بازی، باید کیفیت کم بازی را تحمل کنیم. بازی ها تنظیمات گرافیکی مختلفی دارند هر کدام را تست و بهترین تنظیمات را انتخاب کنید.

  • نرم افزار Direct X را نصب کنید

  • DirectX باعث اضافه شدن امکانات جدید در گرافیک و سرعت بخشیدن به بازی ها می شود همچنین باعث بهتر شدن کیفیت و نمایش بهتر بازی می شود. نصب نبودن یا ناقص بودن DirectX باعث افت فریم شود.

    دانلود نرم افزار DirectX 

  • مجموعه نرم افزار های Microsoft Visual را نصب کنید

تقریبا هیچ بازی یا نرم افزاری بدون نصب Microsoft Visual اجرا نخواهند شد. نصب ناقص این مجموعه ممکن است باعث افت فریم شود.

دانلود مجموعه کامل نرم افزار Microsoft Visual C++ Runtime

همچنین برای راحتی نصب این مجموعه بهتر است از نرم افزار All in One Runtimes استفاده کنید.این نرم افزار علاوه بر Microsoft Visual سایر نرم افزار های کاربردی مورد نیاز را نصب می کند.

  • آخرین نسخه NET Framework را نصب کنید

معمولا هیچ بازی یا نرم افزاری بدون نصب NET Framework. اجرا نخواهند شد، نصب نبودن آخرین ورژن NET Framework. باعث افت فریم می شود.

دانلود  NET Framework.

  • ویندوز خود را آپدیت کنید

ویندوز مدام در حال بروز رسانی و بهینه تر شدن است . آپدیت کردن ویندوز حتی اگر باعث رفع مشکل افت فریم نشود هم یک امر ضروری است.

  • دمای بالای سخت افزار سیستم

دمای بالا، باعث اختلال در کارایی سیستم می شود. با استفاده از نرم افزار Speccy دمای سیستم را در حالت معمولی ، موقع اجرای بازی و هنگام انجام بازی بررسی کنید.

دمای CPU :

اگر دمای CPU در حالت عادی بالای 50 درجه باشد و در هنگام انجام بازی به بالای 70 درجه برسد
باید خمیر سلیکون(حرارتی) CPU را تعویض کنید. اگر پس از انجام این عمل تغییری در دمای CPU مشاهده نشد یک فن CPU مناسب تهیه کنید!(برای تعویض خمیر سلیکون CPU اگر مهارت لازم را ندارید بهتر است کامپیوتر خود را به خدمات کامپیوتری تحویل دهید)
بعضی CPU ها می توانند تا دمای بالای 90 درجه را نیز تحمل کنند پس برای اطمینان دنبال مشخصات CPU خود باشید و میزان تحمل آن را پیدا کنید

دمای Motherboard :

معمولا دمای Motherboard زیاد دچار تغییر نمی شود و کمتر کسی از دمای بالای Motherboard شکایت داشته است.
معمولا دمای مادربرد ثابت باقی می ماند و دمای آن تا 50 درجه طبیعی بوده و نیاز به انجام کاری نیست.
اما اگر دمای مادربرد بیشتر از 50 درجه و مدام در نوسان است یک فن کیس مناسب تهیه کنید.

دمای کارت گرافیک :

کارت گرافیک ها معمولا تحمل بیشتری بر دما دارند. ممکن است در حالت عادی دمای آن تا 55 درجه هم برسد و در هنگام انجام بازی تا 80 درجه هم برود
اما اگر احساس می کنید که دمای کارت گرافیک نسبت به قبل بیشتر شده  خمیر سلیکون(حرارتی) کارت گرافیک را تعویض کنید
(برای تعویض خمیر سلیکون کارت گرافیک اگر مهارت لازم را ندارید بهتر است کامپیوتر خود را به خدمات کامپیوتری تحویل دهید)
بعضی کارت گرافیک ها می توانند تا دمای بالای 90 درجه را نیز تحمل کنند پس برای اطمینان دنبال مشخصات کارت گرافیک خود باشید و میزان تحمل آن را پیدا کنید

دمای هارددیسک :

هارد یک قطعه حساس است هرچه دمای آن کمتر باشد عمر طولانی تر و عملکرد بهتری دارد پس سعی کنید همواره دمای آن را به کمتر از 45 برسانید!
اگر دمای هارد دیسک شما بالای 50 درجه می رود یک فن هارد مناسب تهیه کنید

دمای کلی کیس :

اگر هیت سینک CPU را به طرف خروجی کیس برای خارج شدن حرارت قرار ندهید باعث افزایش دمای سایر قطعات می شود.
سعی کنید کیس را در محیطی باز با دمای مناسب قرار دهید، هرچند ماهی یک بار کیس را گردگیری کنید.
فن کیس نیز مسئله بسیار مهمی بوده و بهتر است از یک یا تعداد بیشتری فن خوب استفاده کنید.

  • سالم بودن هارددیسک

هارددیسک می تواند تاثیر مهمی در افت فریم بازی داشته باشد. هارد یک قطعه بسیار حساس است و با کوچکترین مشکل می تواند باعث اختلال در کارایی کامپیوتر شود. با استفاده از نرم افزار Speccy سالم بودن هارد دیسک را بررسی کنید.

  • از حافظه های پر سرعت SSD استفاده کنید

اگر از حافظه SSD استفاده نمی کنید، حتما یک SSD خوب تهیه کنید. و اگر SSD دارید بازی را در حافظه SSD خود نصب کنید. هازد معمولی یا HDD سرعت انتقال اطلاعات کمتری نسبت به حافظه SSD دارند. استفاده از SSD علاوه بر کاهش افت فریم می شود و اگر ویندوز را در حافظه SSD نصب کنید، سرعت کلی ویندوز شما را نیز افزایش می دهد.

  • درایور کارت صدا را نصب کنید

شاید برای شما عجیب باشد اما درایور کارت صدا هم در برخی مواقع موجب افت فریم می شود پس درایور کارت صدا را نصب کنید و اگر قبلا آن را نصب کرده اید اقدام به آپدیت آن کنید، برای دانلود و یا آپدیت از گوگل کمک بگیرید

  • هیچ برنامه ای در حال اجرا نباشد

در هنگام اجرای بازی هیچ نرم افزار اضافه ای نباید در حال اجرا باشد. این نکته بسیار مهم است و باید تمامی نرم افزا های در حال اجرا مانند مرورگر ، دانلود منیجر ، ویدیو پلیر ، آنتی ویروس و … را ببندید. تا از منابع سیستم شما استفاده نکنند.

  • اندازه صفحه ویندوز (رزولوشن) را تا حد امکان کم کنید

تغییر رزولوشن یک ترفند قدیمی برای کاهش افت فریم است. با اینکار مصرف منابع توسط ویندوز کم می شود.
برای تغییر اندازه صفحه در ویندوز 10: 1- کلیک سمت راست 2- گزینه Display Setting را انتخاب کنید سپس Advanced Display Setting را انتخاب کنید و رزولوشن را تا انتها کم کنید.

  • نصب بازی در درایو C

شاید تاکنون به این موضوع اهمیتی نمی دادید اما نصب بودن بازی در درایو C تاثیر بسیار زیادی در رفع افت فریم دارد!! البته برای بسیاری از بازی ها به دلیل حجم زیاد و فضای محدود درایو C ممکن است نتیجه نگیرید.

  • کامپیوتر به خوبی تغذیه نمی شود

برق در کامپیوتر نقش بسیار مهمی دارد اگر کامپیوتر به خوبی تغذیه نشود باعث اختلال در کارایی آن می شود. در این سایت می توانید مقدار تقریبی توان مصرقی سیستم خود را مشاهده کنید. مشخصات سیستم خود را وارد کنید و نتیجه را با پاور سیستم خود مقایسه کنید.
اگر توان مصرفی سیستم شما از مقداری که پاور به شما ارائه می دهد کمتر است سالم بودن آن را بررسی کنید.

مشکلات زیر نشان دهنده خرابی پاور می باشد :

(ممکن است پاور با تعویض کابل ورودی یا خروجی گردگیری و یا … به حالت اول بازگردد پس بهتر است کامپیوتر خود را به خدمات کامپیوتری تحویل دهید )

  1. ریستارت شدن سیستم و یا کرش شدن مداوم
  2. مشاهده بلو اسکرین یا صفحه آبی یا صفحه مرگ
  3. صدای مزاحم درون کیس
  4. صدای فن تغییر می کند
  5. بالا رفتن دمای سیستم
  6. در هنگام انجام بازی و یا رندر و هر عملیات سنگین؛ لگ، افت فریم و یا ریستارت شدن سیستم را مشاهده می کنید
  7. در هنگام روشن شدن سیستم، پس از شنیدن صدای بوق بوت، سیستم مجددا ریستارت می شود

اگر هیچ کدام از موارد بالا را مشاهده نکرده اید :

  1. پورت های اضافی USB را از سیستم جدا کنید
  2. دو شاخه پاور را به یک پریز جدا وصل کنید
  3. از بالا بودن کیفیت برق متصل به سیستم اطمینان حاصل کنید (سیستم را در شبکه برق رسانی دیگری تست کنید) مهم
  • از یک کرک معتبر استفاده کنید

شاید برایتان عجیب باشد اما کرک هم روی افت فریم تاثیر گذار است. اگر بازی مورد نظر شما توسط چند گروه مختلف کرک شده نسخه های مختلف را تست کنید. (بازی را با آنتی ویروس غیرفعال کرک و تست کنید)

  • سیستم را اسکن کنید

شاید بدافزار ها و ویروس ها از منابع سیستم شما استفاده می کنند. این عمل باعث افت فریم می شود پس یک بار سیستم را با آنتی ویروس اسکن کنید.

  • ویندوز را عوض کنید

اگر مدت زمان زیادی است ویندوز خود را عوض نکرده اید، شاید بهتر باشد ویندوز کهنه خود را با ویندوز جدید و تازه نفس جایگزین کنید. البته این در شرایطی جوابگو است که ویندوز شما در طول زمان و حذف و نصب های مکرر و شاید آلوده سدن به ویروس دچار مشکل شده باشد. پس تشخیص تعویض کردن یا نکردن به عهده شماست.

  • بازی را آپدیت کنید

بسیاری از بازی ها در نسخه اولیه به خوبی بهنیه نشده اند و اغلب مشکلات و باگ های زیادی در آن ها مشاهده می شود. سازندگان بازی ها با انتشار نسخه آپدیت بازی،  این مشکلات را رفع می کنند پس اگر آپدیت بازی منتشر شده حتما بازی را آپدیت کنید.

  • آپدیت بازی را حذف کنید

همان طور که گفتیم آپدیت پس از انتشار نسخه اولیه ممکن است باعث رفع افت فریم شود. اما آپدیت های سنگین که معمولا به صورت سالانه یا فصلی برای بازی ها منتشر می شوند باعث افت فریم می شوند. چون با افزودن یک بخش یا ویژگی جدید به بازی، آن را سنگین تر می کند و کار سیستم را برای اجرای آن سخت تر می کند. پس اگر بعد از آپدیت کردن بازی با افت فریم مواجه شدید آپدیت را حذف کنید.
(ممکن است پس از آپدیت های سنگین با انتشار آپدیت های دیگر بازی را دوباره بهینه کنند)

  • برای کامپیوتر خود هزینه کنید

بازی های امروزی نیازمند سیستم های قوی و امروزی است، برای اجرای بازی در سیستم های قدیمی یا باید یک سیستم جدید تهیه کنید و یا سیستم فعلی خود را قوی کنید. توصیه نمی شود بدون دانش و اطلاعت کافی این کار را انجام دهید. حتما، تاکید میکنم حتما این کار را بر عهده یک فرد متخصص بگذارید. کامپیوتر و قطعات آن بسیار حساس هستند ممکن است یک انتخاب اشتباه به خرابی کامل سیستم شما منجر شود.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=641
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

297 نظر در مورد رفع مشکل افت فریم در بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام دوستان من بازیم مشکلی نداشت ولی ۱هفتس cpu100میشه پی سی هم خاموش میشه بازی رو پاک کردم pes2016رو هم نصب کردن اونم اینطور شد.بازی های دیگه هم دارم از نظر گرافیک رم …. از این سنگین تره ولی فقط تو pesاین طور میشه کسی چیزی میدونه؟

    1. سلام دوست عزیز شما اگر سرچ کنی توی گوگل مثلا حل مشکل 100درصد شدن سی پی یو در پی سی یا چیزای دیگه!!! میتونی روش خوبی برای پایین نگه داشتن سی پی یو برای سیستمت پیدا کنی چرا که من هم مشکل شمارو داشتم ولی روی لپتاپ و خب دلیلش این بود که بعضی از بازی ها مث Flight simulator x بازی سنگینیه اما این چنین بازی هایی بعضا بیشتر از حد نیاز خودشون از سی پی یو کار میکشن که بازی شما هم مطمئنن همین موردو داره من با سی پی یو 2 هسته ای یا همون i3 توی لپتاپ بازی میکنم رم 4 گرافیک 1 !! بازی مث اسکایریم یا یوروتراک2 یا prototype2 الان همه رو به حد قابل قبولی که خیلی به ندرت و انگشت شمار لگ بزنه اجرا میکنه و از این سیستم برای اجرای چنین بازی هایی بیشتر از این انتظار ندارم!! ولی پیشنهاد من اینه *اگر میتونی* درب بغل کیس رو باز کن فن روی سی پی یو رو تا حد امکان تمیز کن و بعد کمی روغن چرخ بدون اینکه به جایی دیگه بخوره به درز های وسط پروانه فنش بزن که روان تر بچرخه!! باز تکرار میکنم اگر میتونی* چرا که موضوع خنک نگه داشتن سی پی یو خودش مهم ترین ترفنده حتی باز اگر میتونی خمیر سی پی یو رو هم چک کن که کم یا تموم نشده باشه!!! امیدوارم راهنماییم به دردت بخوره! با ارزوی موفقیت!!

  2. سلام خسته نباشید
    بازی FIFA 17 تو لپتاپ من خیلی لگ داره. واقعا نمیدونم مشکل کجاس؟ اگ میشه یه راهنمایی کنید
    مشخصات سیستمم: Core i7 6700HQ، 16GB RAM، Geforece 960m, 4GB
    کارت گرافیک انویدیا هم اخرین ورژنش نصبه.

    1. ویندوزو هم بروز کن در ضمن لبتابت داغ نمیکنه؟؟؟ از اولی که لب تاب روشنه لگ دار میشه؟؟ لبتابت دو کارت گرافیک نداره؟؟؟ مطمئنی بازی با انویدیا اجرا میشه؟؟

      1. ویندوزم آپدیت کریتورز هست تازه آپدیت کردم. لپتاپ داغ میکنه ولی نه خیلی زیاد. کارت گرافیک خود سی پی یو هم هست ولی من خودم مانوال با انویدیا اجراش میکنم.
        واااااقعا نمیدونم چ مرگشه

        1. ببخشید من حداقل دارم هیچ پیشنهادی رو هم دارم ولی با کمترین رزولوشن و کمترین کیفیت ممکن بازم خیلی لگم 19fpsمیگیرم چیکار کنم

    2. سلام
      مشخصات سیستم من دقیقا با شما یکیه. فیفا اوایلش خوب بود ولی ی دفعه شروع کرد به لگ زدن . واقعا نمیدونم چکارش کنم . ویندوزم هم ارجیناله. بنظرم کرک ایراد داره . نسخه fit girl

  3. سلام بازی فیفا 17 رو نصب کردم با اینکه سیستمم بالاس رم 8 و گرافیک 4 اما زمانی تو محیط بازیم هرچند ثانیه ای یبار گیر میکنه

  4. سلام دوستان عزیز
    من ندای وظیفه ی 13 رو نصب کردم Call of Duty: Infinite Warfare
    مشکل توی اجرای بازی دارم
    حین اجرای بازی لگ میزنه . کنده بازی
    ویندوز 10-64 بیت نصبه و درایور کارت گرافیک رو هم بروز کردم.
    رزولیشن بازی رو تا حد امکان پایین آوردم
    مشخصات سخت افزاریم هم
    CPU: i3 4170
    RAM16 Gb -1600
    VGA: geforce GT 730 – 4GB DDR3 128 bit
    M.B : H81 GIGA
    P.W: 580w Green

    1. دوست عزیر گرافیک سیستمتون با وجود داشتن 4 گیگابایت ولی ضعیف هست
      مشکل از گرافیک هست

  5. سلام من لپ تابم لنوو هست با کارت گرافیک amd و رم 16 وقتی بازی میکنم ( همه ی بازی ها از سبک ترین بازی ها تا بازی های سنگین) افت فریم بسیار زیادی میبینم ولی وقتی لپ تابو به شارژر متصل میکنم کاملا درست میشه و به حالت عادی بر میگرده به نظر شما مشکل چی میتونه باشه؟
    ممنون

  6. سلام بازی SAMURAI WARRIORS Spirit of Sanad گیر داره و افت فریم داره از چند تا دوستام همین مشکلو داشتند سیستم بروز هست و پیش نیاز ها نصب هستند و درایور ها آپدیت هستند سیستم هیچ مشکلی نداره اگه میشه کمک کنید ممنون

  7. سلام خسته نباشید
    بازی نوستالژی desperado 1 رو نصب کردم تیک میزنه نمیدونم مشکل از کجاس با اینکه سیستمم خیلی خوبه و تا جای ممکنم گرافیکشو کم کردم.

  8. سلام کامپیوتر من رو وقتی خریدم هیچ مشکلی نداشت ولی بعدا بازی ها روش تیک میخوردن سخت افزارش هم بالاست مال همسایمون هم 1سالی میشه خریده اون هم اینجوری شده .

  9. من بازی Dota2 رو دارم و هرچقد گرافیکشو پایین میارم تاثیری نداره و لگ های ریزی داره! قبلا که ویندوز 8 بود مشکلی نداشت ولی از وقتی تغییرش دادم 10 اینجوری شده! درایور و ویندوز و بازی کلا همه چیزم هم آپدیته به جز Bios که اونم گذاشتم آپدیت کنن. اگه دوستان تجربه مشابه دارن کمک کنن لطفا

  10. ببخشید من با بازی فیفا ۱۷ مشکل دارم تیک میزنه ولی تیکاش گیر نمیکنه بازی صحنه اهسته میشه هی میشه بگید چحوری درست میشه؟

  11. سلام و خسته نباشین
    من لپ تاپ رو با کابل hdmi به تلوزیون وصل کردم و وقتی دارم بازی میکنم بعد از ده دقیقه یهو صفحه سیاه میشه که باید موس رو تکون بدی تا دوباره تصویر بازی بیاد .میخواستم ببینم کسی راهی بلده که این مشکل رو حل کنه؟ باتشکر

  12. سلام.من بازی hitman absolution را گرفتم و نصب کردم ولی داخل بازی وقتی تنظیمات رو روی مدیوم هم میزارم بازم با افت فریم یعنی ۱۱ مواجه میشم.چه کار کنم تا این مشکل حل بشه؟
    مشخصات سیستمم:
    RAM:4
    GRAPHIC:2
    CPU:QUAD CORE 2.4 GH
    WINDOWS:7 64 BIT
    و یک سوال دیگه:حداقل فریم برای این بازی باید چه قدر باشه؟
    ممنون میشم سریع پاسخ بدید

  13. سلام خسته نباشید من مشکلی نداشتم ولی جدیدا تو‌بازی هایی مثل واچ داگز و لول لگ میزنم و افت فریم شدید دارم . سیستمم هم خیلی قویه gtx 1060 دارم . ممنون میشم کمک کنید

  14. سلام
    من ی سیستم جدید گرفتم اما بیشتر بازی ها کندن میشه راهنمایی کنید / ممنون میشم

    مادربرد asus h170 pro gaming

    کارت گرافیک nvida asus gtx 1050 6g

    cpu core i5 6400
    رم 12

    ویندوز 10

  15. سلام
    من بازیTom Clancy,s Ghost Recon wildlands دانلود کردم (نسخه کرک core pack ) با این که سیستم عاملم بهش میخوره ولی بازم بازی هم کیفت جالبی نداره و هم این که لگ داره.رزولیشن بازیم هرچی بیشتر میارم پایین بیشتر بی کیفیت تر میشه (باید این طوری باشه) اما میخوام بدونم که این بی کیفیتی مشکلش از سیستم منه یا از اپدیت بازی.
    (سیستم من)
    Win10. 64bit
    Intel Core i7-6500. 2.5. ghtz
    Ram. 12g DDR4
    Vga. 4g Radon R7 420

  16. سلام سیستم کام÷وترم خیلی بالاست کارت گرافیگم 4ولی بازی مافیا خیلی تیک میزنه تمام کار های لازم انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد خواهش میکنم منو راهنمایی کنید ممنون

  17. سلام من بازی pes 16 و 17 و کال اف دیوتی مدرن 1 و نصب کردم ولی هر سه تاشون کندن و لگ دارن تنظیمات گرافیکشونم اوردم پایین پایین ولی فایده نداره مشخصات سیستمم هم اینه:……. رم 2 گیگ …… گرافیک 2 گیگ…… ویندوز 7 32 بیتی…… سی پی یو 2 7هسته ای 2 گیگاهرتزی …… چیکار کنم بازی ها سریع و درست اجرا بشن ؟

  18. سلام.من در بازی watch dogs 2 دچار افت فریم میشم.حتی روی کمترین کیفیت.مشخصات سیستمم هست
    gpu 1050 4 gig gddr5
    ram 12
    cpu i5 7300hq
    windows 10 64bit

  19. با سلام من فیفا 17 روریختم همه کارایه بالارم اوکی کردم ولی هم خیلی اوفته فریم داره هم خیلی باگ لطفا پاسخ بدید

  20. سلام من بازی فیفا14 جام جهانی برزیل رو ریختم تو سیستمم وقتی کیفیتشو میبرم روی مدیوم و هیغ بازی هنگ میکنه و با لگ شدید اجرا میشه در حالی ک قبلا سیستمم پایین تر بود بدون لگ اجرا میشد پی اس 15 رو به راحتی اجرا میکنم اما این لگ داره

    سیستمم: سه گیگ رم _دو گیگ گرافیک _سی پی یو دو گیگاهرتز

  21. من بازی دوتا دو رو که سیستمم دوبراره حد عقل برای بازی دارم ولی رو هر کیفیتی میزارم لگ و افت فریم داره.چیکارکنم؟

  22. سیستم کامپیوترم رمش۸کارت گرافیکش ۲گیگه بعد مافیا۳ میرم توش بالگ میاد بازی تیکه تیکه میاد نمیدونم چرا از تنظیمات کیفیتشوهم اوردم پایین

  23. سلام من سونی وایو فیت 15 دارم رم 8 پردازنده core i 7 گرافیکم nividia 735m بازی batman arkham knight روش به کندی اجرا میشه مشکلاز کجاست ؟ بازی need for speed rivals هم همینطوردر ورتی که روی یه لپ تاپ ضعیف تر امتحانش کردم خیلی روان اجرا میشد لطفا یه SOS برسونید

  24. سلام خوبید ببخشید من گرافیک nvidia لپ تاپم رو اپدیت کردم که بعد از اون اپدیت بعضی از بازی ها رو با لگ پی در پی اجرا میکنه به تعمیرات کامپیوتری بردیم هزار جور کار کردیم روش باز نشد سیستم لپ تاپ هم گیمینگ هست با GTX 850
    حالا نمیدونیم چیکار کنیم که هم لگ قطع شه هم بازی ها به کیفیت سابق {که بسیار عالی بود } برگرده لطفا کمک کنید متشکرم .

  25. با سلام
    من داخل استیم بازی برینک و دوتا سی اس گو و جی تی ای وی رو بازی میکنم هیچ لگی وجود نداره حتی کوچک ترین لگ
    اما داخل بازی ارگو لگ مخ مارو ….. نوزولیشن وحد گرافیک میزارم روی low و سایز منیجر میزارم رو ویندو که صفحه کوچیک بشه اما بازم لگ داره گرافیک ام amd hd 6450

  26. باسلام سیستم من سی پی یو i5 6400 و رم 8گیگ و گرافیکم GTX 1060 6گیگ است بازی Call of Duty WWII خوب اجرار میکنه اما بعضی وقتها در بعضی قسمتهای بازی یک لحظه افت فریم میگر و گیر میکنه بعد دوباره درست میشه مشکل من از کجا است ممنون میشم جواب بدید .

    1. مشکل لگ و افت فریم فثط به بالا بودن سیستم بستگی نداره به صورت کلی باید ویندوز آپدیت باشه یعنی تمام جزو جزو سیستمون بروز باشه و یه سیستم انلانینی داشه باشید
      کارت گرافیک رو بروز کن خود ویندوز رو هم بروز کن پیش نیاز های بازی رو بروز کن احتمالا مشکل رفع بشه

  27. Salam man labtopamo taze kharidari krdm va corei 7 7700 nvidida geforce 1070 hst ba 8gb ram hst man win 10 pro asl rikhtm az on bebad man to bazi rainbow lag mikhorm man bazi rainbow ro to steam online bazi mikonam va fps az 140 haminjori miad paeen ta mishe 28 gir mikone hame inkara ham ke hoftid anjam dadam labtopam mizaram to sharzh khaheshan komak konid mrc

  28. سلام. خسته نباشید. من wwe 2k18 رو نصب کردم ولی بازی به شدت افت فریم داره ختی با کمترین رزلوشن.
    رم کامپیوتر هم 8
    گرافیک gt730
    Cpu هشت هسته ای.
    ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام
      کارت گرافیکتون خیلی ضعیفه و به بازی نمیخوره
      تنظیمات گرافیکی بازی رو بیار پایین اگه امکان حذف تماشاگرا و تم ورودی ورزشکارا رو هم داره بازی اونارو حذف کن

  29. سلام و خسته نباشید ببخشید من یه سیستم بالا دارم ولی وقتی فوتبال۲۰۱۶یا۱۷رو نصب میکنم لگ وحشتناکی داره نمیدونم باید چیکار کنم ولی من قبلا۲۰۱۶رو نصب میکردم راحت اجرا و بدون لگ بود ولی الان نمیدونم چیشده لطفا کمکم کنید

  30. باسلام من یه بازی ghosr recon دارم که سیستمم بهش میخوره ولی بازی خیلی لگ داره مشکلش چیه؟ویندوز و درایور همه اپدیت هستن..
    core i7 2.40ghz ram:8 amd:R5 m255
    hp probook 450 g2

  31. سلام من بازی فارکرای پریمال رو نصب کردم میرم تو تنظیماتش اما بلد نیستم چجوری گرافیکش رو پایین بیارم لطفا کمکم کنید

  32. سلام
    من بازی gta v رو با بالاترین گرافیک و کیفیت رو ویندوز 7 اجرا میکردم ولی وقتی ویندوز 10 نصب کردم بازی کم کم شروع کرد به لگ زدن

  33. من جدیا هر بازی ای که نصب می کنم با خرابی ران می شه یعنی قسمت های از بازی رو به صورت درت نمایش نمی ده و بعد از چند دقیقه از بازی بیرون می ره و استاپ ورکینگ م کنه من dota2 , fortnite,csgo رو نصبب کردم

  34. سلام
    من بازی NeedForSpeedPayback رو نصب کردم موقع اجرا صفحه سیاه میشه و پیغام no signal میده ولی صدای بازی موجوده اما تصویر نداره چجوری میشه درستش کرد
    ویندوز من هم سون هستش

    1. این مشکل احتمالا سخت افزاری باشه یا از کابل باشه بهتره رو یه سیستم دیگه تست کنی و ببینی همچین اخطاری میده یا خیر

  35. سلام من رو بازی assassins cread cynducate مشکل دارم سرعت بازی پایینه رم8 گرافیکم 4 رویه ضعیف ترین دارم بازی میکنم اما وقتی تو بازی هوا روشن میشه سرعت بازی میاد پایین چیکارش کنم ؟

  36. جناب سلام . خسته نباشی .
    من قبلا بازی Dying light رو روی همین سیستمم بازی کردم . ( از حداقل سیستم مورد نیازش کمی بهتر هست حتی ) . خیلی خوب و روون اجرا می کرد . الان که باز نصبش کردم خیلی کند اجرا میشه . خیلی خیلی کند . به هر دری هم زدم درست نشد . چ کنم ؟‌

  37. سلام من رم کامپیوترم 2 هسته ویندوز هم 7 توبازی the forest دچار مشکل میشم و بازی کلا هنگ میکنه بعد اینم که یکم باهمون لگش بازی کردم خود به خود از بازی خارج میشه

  38. سلام سال نو دوستان مبارک باشه من لپتاپ لنوو y520 دارم با config زیر:
    16gb ram
    gpu nvidia geforce 1050 ti 4gb
    cpu intel core i7 7700hq
    همه بازی ها مث کره اجرا میشه ولی nba 2k18 بسیار کند اجرا میشه در حالی که انتظار میره روون اجرا شه کسی راه حلی داره؟

  39. سلام خسته نباشید وقتی که بازی فیفا 18 رو بالا میارم همین که میخواد بازی شروع بشه استپ میکنه…ویندوزمو اپدیت کردم ولی درست نشد

  40. من روی کامپیوترم جی تی ای ای وی بازی می‌کنم
    توی بازی خیابون ها قبل میشن و
    اگر وارد مرحله بشم طول میکشه تا بره برای نمایش دادن فیلم یا در اومدن از فیلم
    و یه خورده تو loading مرحله ها گیر می‌کنم
    نمی‌دونم دیگه باید چکار کنم
    مشخصات لبتاب من اینه
    CPU =Intel Core i5 5200U.up to 2.7GHz
    Memory rom 4GB
    Graphics Intel(R) HD Graphics 5500 1024MBytes 890MHz
    Graphics =NVIDIA Geforce 920M 2048 MBytse DDR3

  41. سلام . من بازی fifa 18 و pes 18 و کالاف ww2 را که اجرا میکنم زوونه ولی هر چند ثانیه یکبار لگ میزنه و مشکل از کجاست ؟
    gtx 750 ti
    ram 8
    cpu i3 530

    1. برای بازی های امروزی دیگه سی پی یو دو هسته ای جواب نمیده شما هم میتونید با آپدیت کارت گرافیک و ویندوز تا حدودی مشکل رو برطرف کنید اما اگر فرقی حاصل نشد بدونید مشکل از سی پی یو تونه

  42. با سلام من بازی Need for Speed – Payback را روی لب تابم نصب کردم و ویندوز 10 جدید و بروزرسانی شده روی آن نصب است ولی وقتی دارم بازی میکنم گیر میزنه و بازی کند میشود

  43. ببخشید من assassins creed black flag رو بازی میکنم هر کاری که شما گفتید رو کردم ولی باگ و افت فریم مونده چکار کنم؟ اینم مشخصاتم
    گرافیک amd 5450 2gb
    رم 6 gb ddr3
    سی پی یو intel core 2 2.90 ghz
    ویندوز 7 64 بیتی

    1. این بازی قدیمه ممکنه درست بهنه نشده باشه به هر حال مشکلتون رو با سایت مربوطه دانلود مطرح کنید ممکن است آپدیتی از بازی برای شما قرار بدهند

    1. گرافیکت از گرافیک مورد نیاز ضعیف تره ولی فکر نکنم مشکلی باشه و بتونی بازی رو باهاش اجرا کنی اما مدل سی پی یو تون برای من نامفهومه

  44. بازي Forza Horizon 3 رو نصب كردم رو لپ تاپي كه دقيقا سال پيش روش هم نصب كرده بودم تيك ميزنه شديدن قبلا نميزد نميدونم چرا كرك همون كرك دليلش چيا ميتونه باشه گرافيكم تا اخر اوردم پايين اثر نداره

  45. سلام من بازی battlefield را دانلود کردم و نصب کردم ویندوزم سون شصتو چهار بیتی است سیستمم خیلی بالاتر از سیستم پیشنهاد شده است ولی وقتی بازی رو اجرا میکنم لگ میده و صدا اکو میشه و دوبار تکرار میشه صداش لطفا کمکم کنید ممنون

  46. من بازی dota 2 رو وقتی اولین بار روی لب تابم نصب کردم لگ خیلی کمی داشت بعد از 3 یا 4 ماه لگش خیلی زیاد شد مشکل از چیه ممکنه کمکم کنید

  47. سلام . من پابجی بازی میکنم و توی بازی خیلی لگ دارم و خیلی اوقات هم وسط بازی ارور crash میده و میاد بیرون .اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام و درود
      لطفا مدل دقیق کارت گرافیک و سی پی یو رو اعلام کنید
      کارت گرافیک و در صورت امکان ویندوز خودتون رو بروز کنید

  48. با سلام
    ببخشید من pes 2018 رو روی لپ تاپ نصب کردم و تا ۴ الی ۵ ماه بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کردم
    الان شدیدا لگ پیدا کرده در ضمن وقتی شارژر رو وصل می کنم انگار بدتر میشه
    اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. ویندوزتون رو آپدیت کردین؟؟؟
      متاسفانه آخرین آپدیت ویندوز باعث شده سیستم یکم کند بشه شما میتونید گرافیکتون رو آپدیت کنید و ویندوزتون رو هم آپدیت کنید احتمالا برای رفع این مشکل ویندوز 10 آپدیت جدیدی ارائه بده

  49. وقتی بازی رزیدنت اویل 7 رو روی کامپیوترم میخوام اجرا کنم وارد بازی میشم در حال اجرا تیک می زنه

  50. سلام من موقع بازی کردم بازی hunt showdown به شدت افت فریم دارم و بازی برام لگ میشه
    رزولوشن بازی رو اوردم روی حد اقل و بقیه مشخصات گرافیکی بازی رو هم اوردم پایین ولی بازم افت فریم دارم و بازی لگ میشه
    مشکل چیه

  51. سلام من بازیDeus Ex Mankind Divised رو نصب کردم وقتی وارد بازی میشم بازی ب خوبی اجرا میشه ولی وقتی وارد مرحله بازی میشه خیلی گیر میکنه مثلا میخای حرکت کنی خیلی گیر داره سیستم مورد نیازشمgtx 660گرافیک… سی پی یوشمCoer i3 رمش هم 8 واس سیستم من هم گرافیکش بالا تره.. مشکل در کجاست لطفا راهنمایی کنید

  52. سلام من بازی NFS rivals رو نصب کردم ولی خیلی افت فریم داره. حدقل سیستم مورد نیازش روهم دارم. لطفا کمک کنید

  53. سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز.من بازی اویل 7 رو نصب کردم.تو مرحله اول هیییچ مشکلی نداشتم بازی کاملا روان اجرا میشد بدون هیچ لگ و افت فریم.ولی بعد از مرحله شام خانوادگی همون جایی که دارن دل جیگر ادما رو میخورن به شدددددددت لگ و افت فریم تو بازی اتفاق می افته.همه کار کردم انقدر تو اینترنت سرچ کردم دیگ… چیکار کنم لطفا جواااب بدید.
    ویندوز:7 64بیت
    رم:4
    گرافیک:intel core 4400 1gb
    سی پی یو:3.60

  54. سلام من یه سیستم قوی بستم واسه گیم ولی اولین بازی ک روش نصب کردم واقعا زد تو ذوقم مرتال xlرو خیلی بد اجرا میکنه من انتظار داشتم کیفیتش 2 برابر ps4 poro .باشه تو بازیا دگه هم مثل اینجاستیک 2 و کشتیکج هم بعضی وقتا لگ میزنه هم افت فریم داره دامای دسگاه هم خوبه دمایه cpu رو بد ترین و گرم ترین حالت 40 هست. لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاس ؟؟؟
    مشخصات سیستم
    Cpu i7 8700k
    Gpu strix 1080 oc
    Main maximus x hero
    Ram evo x rog 2* 8 g. 3000
    Power reidmax 1000 gold

    1. سلام
      اگر کارت گرافیکتون آپدیته و ویندوزتون هم آپدیته این نرم افزار رو نصب کنید شاید خیلی موثر نباشه اما بی تاثیر هم نیست
      https://err0r.ir/category/all-in-one-runtimes/
      در ضمن شما چک کنید ببینید برق مشکلی نداره؟؟منظورم پاور نیست برق به صورت کلی چون گه به اندازه کافی نیرو به سیستم نرسه باعث لگ میشه

    1. کارت گرافیکتون ضعیفه و طبیعیه که بازی لگ داشته باشه شما باید تنظیمات گرافیکی رو بیارید پایین و تماشاگرا رو هم در صورت امکان حذف کنی

  55. سلام و عرض خسته نباشی به شما دوست عزیز ببخشید من زمانی که need for speed paybackبازی میکنم یه دفعه از بازی میپره بیرون هیچ اروری هم نمیده و بعضی ماموریت هایی که می خوام برم همان موقع می ره بیرون لطفا کمکم کنید ؟؟ ممنون میشم

    1. سلام بازی از لحاظ بهینه سازی بسیار ضعیفه و فشار زیادی به سیستم وارد میکنه و سیستم شما هم زیاد قوی نیست لپتاپتون رو چک کنید موقع بازی زیاد داغ نشه همچنین تنظیمات گرافیک بازی رو پایین بیارید

  56. سلام من با gt730 2g و cpu i3 4150 و رم ۸ پابجی پیسی رو نصب کردم زیاد خوب نیست لگ کمی داره ولی fps خوب نیست بنظرتون باید چیو ارتقاع بدم

    1. حداقل سیستم مورد نیاز پابجی : کارت گرافیکتون رو ارتقا بدین مقدار رم خوبه اما cpu برای این بازی جواب میده ولی ممکنه با مشکل مواجه بشی چون دو هسته ای هست و بازی های امروزی با cpu دوهسته ای سازگاری نداره در کل اگر برای پبچی میخوای و نمی خوای هزینه کنی زیاد همون گرافیکو عوض کن

      OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
      Processor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
      Memory: 6 GB RAM
      Graphics: nVidia GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB
      DirectX: Version 11
      Network: Broadband Internet connection
      Storage: 30 GB available space

  57. سلام خسته نباشید من پابجی رو نصب کردم ولی نمیتونم گرافیک بازی رو بالا ببرم لگ خیلی کم داره و fps خوب نمیده گرافیک رو بروزش کردم فرقی نکرد بنظرتون کدوم قسمت رو ارتقا بدم اگه راه حلی وجود داره ممنون میشم

  58. من تو بازی فورتنایت افت فریم عجیبی دارم که هر چقدر هم گرافیک رو تغییر میدم نمیره.البته سیستمم هم ضعیفه ولی حداقل روی پایینن ترین حد گرافیک باید بتونه اجرا کنه. لطفا اگه تونستید بگید واقعا سیستم ضعیفه یا مشکل از چیز دیگه هست.

    1. گرافیک ضعیفه و بازی هم انلاینه باید اینترنت خوب هم داشته باشید cpu تون هم زیاد قوی نیست به نظرم بهتره به سیستم زیاد فشار نیاری

  59. سلام
    در بازی gta v آسمان بازی به طور کامل سیاه میشه ولی کوه ها و ساختمون ها و حتی خود بازی بدون اشکال اجزا میشه با کیفیت خوب و بالا اگه میشه بگید چجوری کیتونم مشکل رو حل کنم . ممنون از شما و سایتتون

    1. سیستم شما ضعیفه و اینکه در بازی gta سی پی یو و هارد خیلی مهمه سعی کنید در هنگام بازی هیچ برنامه ای اجرا نباشه و فضای هارد به اندازه کافی خالی باشه و اگر بازی رو به صورت انلاین اجرا میکنید اینترنت هم مهمه در کل بخوام بگم برای سیستم شما همین که بازی به خوبی اجرا می شود کافیست(مدل دقیق کارت گرافیک خیلی مهمه چون ما gtx 750 1 گیگ داریم و gt 210 1 گیگ هم داریم )

  60. سلام و خسته نباشید من بازی افلاین دوتارو بازی میکنم و دچار لگ و دلی میشم جدید تصمیم گرفتم انلاین بازی کنیم ولی با این لگو دلی نمیشه نمیدونم باید چی کار بازی های دیگه مشکلی نداره مثل کال اف دیوتی ام دبیلو 3 ولی وارکرفت رو لگ میزنه لب تابمم ایسوس

  61. سلام. من بازی بترفیلد 1 رو نصب کردم و اجرا میشه و نسبتا خوبه و راضیم از عملکردش اما بازی کال اف دیوتی ww2 که نصب کردم تیک میزنه و به واسطه تیک زدن از اول طول میکشه تا وارد بازی بشه و وقتی وارد میشه در ابتدای فیلم داخل بازی تو قایق همش تو یک قسمت مشخص قفل میکنه بازی تو سیستم دیگه هم نصب شده مشکل از بازی فکر نکنم باشه اما برام سواله روی سیستم من بازی بترفیلد اجرا میشه اما کال اف حتی وارد مرحله یک هم نمیده ایست کامل میکنه باید ریستارت کنی

    1. سلام گرافیکتون ضعیفه و طبیعیه که کال اف اجرا نشه
      و اینکه بازی ها همه یکسان نیستن بعضی بازی ها برای سیستم های ضعیف بهینه بعضی ها هم نه و این مقایسه که چون فلان بازی رو سیستمم جواب میده پس باید این بازی هم جواب بده غلطه

  62. سلام…من باسیستمم بازیهایی مثله Gta v یا COD ww2 و از این قبیل رو با کیفیت high بدون هیچ مشکلی اجرا کردم ولی بازی wwe2k19 برام خیلی راحت و بدون مشکل بالا میاد اما وقتی که مسابقه شروع میشه به صورت اسلومشن میشه !!! نظری ندارین؟

  63. سلام بعد از نصب ویندوز ١٠ وقتی pes 2017 رو باز میکنم تو ی بخش خاص بازی بسته میشه .تمام نرم افزار های لازمو نصب کردم. ارورش هم stop working

    1. سلام متاسفانه در مورد این مشکل اطلاعی ندارم و نظر شما رو تایید میکنم تا شاید مخاطبان بتوانند مشکل شما را رفع کنند
      البته این احتمال وجود داره که مشکل از کرک باشه و شاید تا روز های اینده کرک مناسب تری منتشر کنند

  64. سلام… ببخشید من کامپیوتر با رم 4 و گرافیگ 1G nvidia geforce9500gt با cpu core 2 Duo آرم ولی بازی هایی که حتی رم 1 و گرافیگ 512 دارن هم با لگ میان کارت گرافیکمم آپدیت کردم ب نظر شما چجوری میتونم مشکل را حل کنم؟

    1. سلام
      موارد سایت رو انجام بدین ممکنه مشکلتون رفع بشه و اینکه اگر سیستم شما قدیمیه بهتره چک کنید که وسایلش نیم سوز نبوده باشه

  65. سلام، من بخاطر علاقه زیادم به بازی فورتنایت این بازی رو نصب کردم و سیستمم هم تقریبا ضعیفه و در حالت عادی روی ۵۰ فریمه و وقتی کسی بهم حمله میکنه به ۱۰ فریم میرسه. تنظیمات گرافیکی بازی هم روی پایین ترین حالت گذاشتم. چیکار کنم که یزره سرعتش بیشتر شه؟

    1. سلام سیستم ضعیفه و توانایی اجرای بازی رو نداره البته در مورد بازی فورتنیات زیاد اطلاعی ندارم سرچ کنید ممکنه مود خاصی برای اجرا شدن در سیستم ضعیف داشته باشه

  66. سلام خسته نباشید ببخشید من یه لب تاب لنوو z5070 دارم
    رم :8 دارای دو گرافیک : nvidia geforce 840m 4gb و intel HD Graphics Family و cpu: intel core i7 4510 @2.00GHz ولی cpuتا 3 گیگاهرتز هم میره
    من تازه ویندوز عوض کردم همه درایورارو کاملا بروز کردم ولی این بازی با لگ و افت فیریم اجرا میشه هرچقدرم رزولیشن و تنظیماتو کم کردم و یا از ترفند های موجود استفاده کردم درست نشد من بازی gta v رو نورمال بدون لگ بازی میکردم با این لب تاب
    ممنون میشم راهنماییم کنید عاشقه این بازیم ولی نمیتونم بازی کنم

  67. سلام با عرض خسته نباشید من wwe2k19 رو بدون مشکل نصب کردم وقتی وارد بازی می شم و افت فریم شدیدی در هنگام بازی کردن هست و کارت گرافیکم نصب کردم ( آپدیت ) ولی جواب نداده
    ممنون میشم زود جواب بدید
    باتشکر

  68. سلام من بازی amazing spider man 2 رو نصب کردم ولی خیلی لگ میزنه همه کار هایی که گفتید انجام دادم ولی درست نمیشه حتی با razar cortex هم امتحان کردم شما راه دیگه ای سراغ ندارید

  69. بازی یورو تراک رو نصب کردم اول وارد میشه بازی میکنی دوباره که میخوای بری داخل بازی نمیاره چند بار پاک کردم و دوباره نصب کردم بازم نمیاره

  70. مرسی خیلی ممنون از جوابتان و خواستم بدونم این سیستم تا چه سالی یا چه مدتی بروز هست و بازی هارو بدون مشکل جواب میده

    1. خواهش میکنم
      سیستم شما قویه اما نمیشه گفت تا چه مدتی بدون مشکل جواب میده چون بازی ها روز به روز در حال بهتر شدن و باکیفیت تر شدن هستند و به سیستم های بهتری نیاز دارند
      اما میشه گفت گرافیک شما تا مدت بیشتری نسبت سایر قطعات شما جوابگو خواهد ماند
      cpu شما از نسل سومه ولی قوی ترینشونه پس زیاد نباید نگرانش باشید
      اما رم شما ممکنه دردسر ساز باشه چون دیگه بازی های امروزی همه رم بالای8 نیاز دارند

    1. در مورد گرافیک که gtx1060 6g یه سروگردن از gtx 1050to 4g بالاتره در مورد cpu نسل i5 مدرن تر از i3 هست اما i3 8100 یکی از قوی ترین cpu های موجوده اما i5 6400 هم چیزی از اون کم نداره و مدرن تر هم هست اما اگه قرار باشه برات cpu معرفی کنم با توجه به قیمت i5 سری 7000 به بالا رو پیشنهاد میکنم

  71. من الان همه چیزایی که گفتم و دارم به جز گرافیک که gtx 730 46gb هست و میخوام بدونم اون گرافیک رو بندازم بازی هست که روی مدیوم جواب نده

    1. واقعا نمیدونم کلی بازی هست که باید تک تک برسی بشه ولی gtx 730 4 gb گرافیک قویی هست اکثر بازی ها رو بدون مشکل حتی رو حالت high اجرا میکنه

    1. خب این گرافیک قدیمیه و ضعیف اما بعضی بازی ها رو میتونه اجرا کنه اما واقعا نمیتونم لیست کنم بفرستم براتون شما اسم بازی مد نظرتون رو بدین من براتون چک میکنم

    1. نوع سوالتون اشتباهه وقتی میگم هر گرافیکی میتونید استفاده کنید یعنی هم gtx 970 هم gtx 1080 هم gt 210 هر گرافیکی که بخواهید میتونید استفاده کنید و مطمعنا گرافیک ها گرونتر و جدید سری 1000 به بالا بهتر هستند نه رو این سیستم شما بلکه روی همه سیستم ها

    1. دوست عزیز منظور من بر اساس ریزمعماری نبود منظورم سری i3 بود که گفتم نسل سوم اگر دقت کنید تو یکی از کامنت ها هم نوشتم ( نسل i5 مدرن تر از i3 هست) و اصلا هیچ گونه بحثی در مورد ریز معماری نبود چون اگر بخوای بحث ریز معماری کنید همین i3 از نسل اول تا الان ساخته شده و در بعضی i5 ها ریز معماری قدیمی تری هست که اگه بخوام بر این اساس صحبت کنم i5 مدرن تر از i3 نیست!!!
      و حالا I3 8100 با ریز معماری Coffee Lake ساخته شده که Coffee Lake از نسل هشتمه و حرفی نیست اما i3 نسل هشتم نیست!!!!
      موفق باشید

  72. سلام خسته نباشید من بازی Hitman2 رو نصب کردم سیستم پیشنهادی بازی هم تو سایت های مختلف چک کردم سیستم من با سیستم پیشنهادی بازی فرق چندانی نداره.
    مشخصات سیستم من اینه
    CPU: Intel core i7 4700HQ cpu@ 2.40GHz 2.40GHz
    Ram:8 GB
    Windows 8 64-bit
    بازی اجرا میشه مشکلی ندارد ولی لک میزنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      سخت افزار لپ تاپ ضعیفتر از کامپیوتر های معمولیه یعنی همین gtx 850m ضعیف تر از gtx 660 است که سیستم مورد نیاز بازی هستش
      اما بازی همن طور که گفتید اجرا میشه ولی لگ میزنه تنها راه حلی که میتونم بدم اینه بازی رو در کترین حالت گرافیکی اجرا کنید و هنگام اجرا بازی هیچ برنامه ای اجرا نباشه
      امیدوارم موفق باشید

  73. سلام من فیفا ۱۸ دارم از وقتی که nvidia geforce exprince نصب کردم کیفیتش اومده پایین من برنامه رو پاک کردم ولی الان بازیم کیفیتش خیلی پایین با این که تو تنظیمات خود بازی بالاست ولی اون کیفیت قبلا رو نداره به نظر شما مشکل از چی هستش

    1. سلام این نرم افزار فقط نسخه ازمایشیه و هنوز تکمیل نشده من هم نصبش نکردم زیاد در موردش نمیدونم ولی بهترین کار اینه دوباره نصبش کنی و وارد تنظیماتش بشی شاید بتونید تنظیمات مربوط به بازی رو پیدا کنید و دوباره به حالت قبلش برش گردونی

  74. با عرض سلام و خسته نباشید سیستم من ram 2 ‘گرافیک 1 ‘cpu amd x3 450 ‘قبلا ویندوز7 32 بیت رو روش داشت و سنگین ترین بازیارئ به راحتی میاورد اما بعد ارتقا به ویندوز 10 64 بیتی بعد پاک کردن بازیام و نصب دوباره اونا وقتی وارد میشم تیکه تیکه و لگ بسیار که حتی قابل بازی کردن نیست شده خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون.

    1. سلام
      سیستم شما اونقدر قوی نیست بتونه بازی های سنگین رو اجرا کنه اگر قبلا بازیی رو داشتید و راحت اجرا میکرده به خاطر همون ویندوز 7 و 32 بیتی بودن هستش چون ویندوز 10 و64 بیتی فضای رم زیادی اشغال میکنه و همین هم باعث لگ شده با توجه به سیستمی که دارید بهتره همون ویندوز 7 و 32 بیتی رو نصب کنید

        1. سیستم مشکلی نداره واین مورد شمما یکم عجیبه بازی رو در درایو c نصب کنید و دوباره تست کنید اگر مشکل داشت احتمالا نسخه بازی مشکل داره

          1. تو c هم ریختم نشد
            نسخه من کرپکه
            قبلا فیت گرل هم همینطوری بود اما یهو دیگه نتوستم برم توش! کرپک ریختم که میره مثل فیت گرل سابق اما خرابه
            نمیدونم مشکل کجاست! ائلین باره اینطوری میشه و اولین بازِی!

          2. متاسفانه راه حل دیگری به ذهنم نمیرسه باید سیستم رو به یک شخص کاربلد نشون بدین جون با ازمون و خطا میشه مشکل رو رفع کرد اما از راه دور سخته!!

  75. سلام
    من در بازی just cause 4 مشکل دارم
    اونم اینه وارد بازی میشه سرعت خوبه اما انگار هی صفحه جابه جا میشه! هی لایه به لایه میشه بازی. اول بازی تو منو که هی بک گراند داره جا به جا میشه. از این ور صفحه به اون ور صفحات عرضی کشیده میشه!
    ممنون میشم کمکم کنید
    همه کارهای بالا رو انجام دادم همشو
    و با هیچ بازی مشکل ندارم فقط همینه

  76. سلام. من تازه رم ۶ و گرافیک ۲ رو ارتقا دادم و ویندوز ۸.۱ نصب کردم اما بازی با رم ۲ و گرافیک ۵۱۲ نصب کردم و بازی لگ داشت باید چیکار کنم؟

  77. وقت بخیر
    من اقدام به نصب پی اس 19 کردم ولی وقتی اجرا میکنم بازی خود به خود بسته میشه و توی اپ تنظیمات بازی هم رفتم وقتی رم رو دیدم زده ساپورت نمیکنه و رمم 6 هستش درحالیکه روی ویندوز قبلی کاملا مشکلی نداشت و فکر میکنم بجای کلمه آن ساپورت کلمه بد رو نمایش میداد
    باید چیکار کنم ؟

  78. با سلام من این سیستمو ۵ سال پیش خریدم ولی با وجود اینکه ضعیفه ولی بازی هایی مثل call of duty advanced و gta iv و…. رو براحتی بدون هیچ لگی اجرا میکرد ولی تازگیا ویندوز رو عوض کردم اصلا همه بازی ها لگ دارن و کند اجرا میشن حتی جی تی ای سن آندرس و کانتر ۱.۶ هم لگ دارن ببخشید یدونه هم اینکه من ویندوز رو بیرون میبرم میزنن امکانش هست که سی پی یو یا کارت گرافیک یا هر قطعه ای رو بردارن؟! یا اینکه شاید نیمسوز شده باشه قطعه یا اصلا وصل نباشه میشه راهنمایی کنید واقعا چند روزه اعصابم خورد شده. ممنون از مدیر سایت

    1. سلام
      اگ بعد از تعویض ویندوز مشکل به وجود اومده باید موارد بالا رو انجام بدید اما اگه تفاوتی ایجاد نکرد
      اگه کارتن قطعات رو دارید میتونید به راحتی با نشون دادن قطعه و کارتن مشخص کنید عوض شده یا نه و اگر فکر میکنید نیم سوز شده هم باید نشون یک شخص متخصص بدید چون نمیشه به راحتی متوجه اون شد

  79. سلام بازی یورو تراک در حین بازی حدودا دو دقیقه بعد از شروع میاد بیرون پیام steam has stoped working میده چندتا روش امتحان کردم جواب نداده

  80. سلام خسته نباشید
    من تو لپتاپم بازیgtavنصب کردم مشخصاتم اینه
    رم۴
    گرافیک ۲ amd r5 m330
    Core3 4010
    بازی ۱۰ دقیقه اولش خوبه ولی بعدش لگ میزنه
    اشکال از چیه؟

  81. سلام
    خسته نباشید
    من میخوام بازی pes2019 رو بازی کنم بازی این سیستم عامل رو میخواهد :
    Cpu:intel core i5_3470
    Hard disk :30GB
    Ram:4GB
    Video memory:2GB
    ولی با اینکه مشخصات سیستم من اینه :
    Cpu:5/700
    Ram:8GB
    Video memory:2GB
    بازی رو به راحتی تا اولش پخش میکنه ولی وقتی با،یکنان میاند توی زمین گیر میزنه و لگ داره . لطفا میفرمایید مشکلش چیه؟
    ممنون

  82. سلام من مشخصات سیستمم خوبه ولی gta v رو بازی میکنم یکم لگ میزنه شما میدونین مشکلش چیه؟
    گرافیک رو هم کم میکنم بازم همون مشکلو داره…

  83. سلام داش من pes16سه سال پیش رو سیستم بدون هیچ لگی بازی میکردم الان همش لگ میزنه تسک منیجر رو باز کردم از تو بازی همزمان نگا میکنم کلا سی پی رو رو 30 درصده چیزی اختصاص نمیده به فوتبال سیستمم مناسبه براش هرچیزی ام لازمه نصبه از گرافیک گرفته تا فایلای بازی بنظرت از چیه داش این مرسی

    1. سلام
      احتمالا مشکل از ویندوز باشه یعنی سه سال پیش ویندوز فضای کمتری از امکانات سیستم رو به خودش اختصاص میداده و الان فضای بیشتری از اون رو میگره و الا دلیل دیگه نمی بینم

  84. سلام
    گرافیک لب تابم GeForce 960m ddr5 رم 16 و cpu 6700 اینتل بازی witcher 3 رو با کمترین گرافیک بازی با لگ اجرا میکنه چیکار کنم؟

  85. سلام من پی اس ۱۹ نصب کردم بازی میاره بعد فایل ستینگ نمیاره و مینویسه stopped working .از اینترنت ستینگ دیگه نصب کردم،آخرین نسخه all in one runtime رو و … رونصب کردم حتی دوباره نصب کردم ولی نشد😢😭
    اگه میشه کمکم کنید

  86. سلام داداش من بازی pes 2019 رو نصب کردم بعد تو تنظیماتش رفتم جلو رم وگرافیک نوشته not soppurted

    1. سلام اگر بازی اجرا میشه مشکلی نداره لپ تاپ شما گرافیک جدا نداره به همین دلیل تنظیمات اون پیام رو نمایش میده

  87. سلام ببخشین من این بازی for honor از استیم خریدم اورجینالم هست ولی زبانس ب روسیه سوییچ شده خیلیا ابن مشکل داره راه حالش میشه بگین و اینکهموقع استارت مج یه ارور میده که کد دارن مثلا بعضی موقع ها ممیزاره تو بازی برم …؟

  88. سلام من در بازی بتمن ارکام‌نایت مشکل دارم ، اگه میگین اجرا نمیشه ، راحت اجرا شد با کیفیت بالا ولی یه جاهایی یکی دو دقیقه گیر‌میکنه بعد خوب‌میشه ، دلیلش چیه ؟ نسخه شم فکر کنم آپدیت نشده مشکل چیه ؟

  89. سلام من در بازی ب spiderman friend or foe مشکل دارم بعد از یک مرحله از بازی میپره بیرون‌ دلیلش چیه ؟

    1. سلام متاسفانه اطلاعی ندارم تنها راهنمایی که میتونم بکنم اینه سیو بازی را دانلود و از مرحله ای که مشکل داره عبور کنید

    1. از لحاظ گرافیک و رم مشکلی ندارید اما cpu تون ضعیف و قدیمیه در ضمن یک سیستم خوب فقط رم و گرافیک و cpu نیست نقش اصلی با این قطعات هست اما کامپیوتر یک مسئله بسیار پیچیده هست
      من میگم برای اجرا بازی با کیفیت high شانس کمی وجود داره اما ممکنه اما کامیوتر شاید اون رو اجرا کرد به هر حال بازی اجرا میشه اما کیفیتش رو نمیشه تشخیص داد

    1. برای مشاوره خرید باید سیستم به کل دیده شه تا بشه پیشنهاد خرید داد بهتره از حضوری از یک شخص کار بلد مشاوره بگیرید

  90. سلام‌ ، ببخشید من اعصابم خورد شده دو بار کامپیوتر رو تعمیر‌ کردم هنگام روشن کردن پیام out a range میده . راه حل چیه ؟

    1. سلام این مشکل مربوط به مانیتور هستش برای رفعش بهتره باز به یک کاربلد نشون بدید سیستم تون رو چون راه حلش زیاد ساده نیست توضیحش سخته

    1. سلام بستگی به سایر قطعات سخت افزاری سیستم داره این گرافیک حدود 500 وات برق نیاز داره و این پاور چیزی حدود 600 وات رو میتونه ساپورت کنه اگر مصرف برق تمام قطعات سیستم از مرز 600 وات عبور نمیکنه بله میشه استفاده کرد

  91. سلام
    من لپ تاپ گیمینگ دارم با مشخصات زیر :
    i7 7700 hq
    gpu : gtx 1050 ti
    ram 16 g
    با این وجود مشکل افت فریم دارم در حدی که در نرم افزار FurMark در قسمت تست 40 فریم بر ثانیه رو برام نشون میده و بازی مثل فارکرای 5 رو برای این که بخوام روان بازی کنیم باید گرافیک رو تا ته بیارم پایین آخرین آپدیت کارت گرافیکم نصب کردم دما هم 55 درجه هست مشکل از کجاست ممکنه مشکل از ویندوز باشه ؟؟؟

    1. سلام
      شاید مشکل از ویندوز باشه اما به نظر من مشکل از برقرسانی هستش و بهتره لپ تاپ رو ببرید به خدمات کامپیوتری و بگید که تستش کنه

    1. برنامه های زیادی وجود داره اما شخصا خودم هیچ کدوم رو تست نکردم بهتره در موردش در گوگل یکم تحقیق کنی و به نتایج ایده آل برسی

  92. سلام‌من دوباره یک مشکلی پیدا کردم در بازی batman arkham knight میرسم به یک مرحله تقریبا آخراش در رو که باز میکنم از بازی میپره بیرون و هیچ اروری نمیده مشکل چیه ؟

  93. سلام کامپیوتر من بعضی از بازی ها مثل assassins creed 2 و gta v و assassins creed 3 رو لگ میزنه با اینکه سیستم از حداقل سیستم مورد نیاز این بازی ها بیشتره نمیدونم مشکلش کجاست همه بازی ها رو هم با اخرین ابدیت دانلود کردم و کارت گرافیک و تما نرم افزار های لازم برای اجرای بازی رو نصب کردم ولی بازم لگ میزنه
    assassins creed 2 چه بزارم رو بالا ترین تنظیمات چه پایین ترین تنظیمات بازی یه لگی داره لطفا کمک کنید.
    سیستم
    گرافیک :amd 6570 2g
    رم :8
    سی پی یو :quad core q6700

      1. ویندوز 7 رو اخرین ابدیت دانلود کردم و نصب مردم ولی مشکل حل نشد برا همین اخرین ورژن ویندوز 8 رو هم نصب کردم ولی بازم حل نشد
        چیزی که خیلی عجیبه اینه که قبلا با سیستم
        gtx 210 و 4 رم و cpu dual core 5700
        assassins creed 2 و 3 رو نرم اجرا میکرد دمای CPU و GPU رو هم چک کردم ولی مشکلی نداشتند

  94. باسلام. من یک بازی اساسین کرید پرچم سیاه دارم میاره، بالا ولی لپ و هنگ میزنه خیلی زیاد سیستم موردنیاز بازی رم2 گرافیک512مگ سی پی یو2.4 ویندوز هم 7از نوع64بیتی ولی سیستم من رم4 گرافیک مدل220GTX و2گیگ هستش و سی پی یو هم2.60 لطفا کمکم میکنید و من این بازی رو روی درایورDیاEفقط نصب میکنم می تونید کمکم کنید

  95. سلام من بازی فورتنایت نصب کردم یک اررور میده (failed to find a graphics adapter with the minimum required DX11 feature level) لطفا راهنمایی کنین

  96. سلام سیستم پیشنهادی بازی من cori3و رم ۴ و گزافیک ۱ هست وبی سیستم من دوبرابر این سیستم هست و گرافیکمم ۴ هست اما بازی سنگین اجرا میشه به طوری که بایذ رزولوشن اون را پاییت ترین حد بگذارن
    لطفا کمکم کنید
    سپاسگذاز

  97. سلام خسته نباشید. من یه سیستم بستم با این مشخصا سیپبو AMD Ryzen 7 و رم ۱۶ گیگ و گرافیک RX 580 gigabyte 8GB و مادربورد ای سوز مدلش یادم نیست و دوتا هارد معمولی دارم و ۶ تا فن خنک کننده هم تو کیسمه و بازی فورتنایت رو تا اخرین سط گرافیکی تنظیمه و هیچ لگ و مشکلی تو اجرای بازی ندارم ولی بعد از ۴۰ دقیقه که بازی می کنم یه لگ خیلی بد ۱۰ ثانیه ای تو بازی مشاهده می شه بعد از هر ۴۰ یا ۵۰ دقیقه بازی کردن این لگ مشاهده می شه می خواستم بدونم مشکل چیه ؟ یه چیزی دیگه که این لگ به طور معمول رو همه بازی هام بعد از ۴۰ و ۵۰ دقیقه مشاهده می شه ؟ ممنون اگر جوابم بدین

    1. سلام
      همون طور که میگین این مشکل برای همه بازی هاتون پیش میاد پس مشکل از سیستم هستش تقریبا همچین مشکلی برام پیش اومده بود و بعد مدت ها چک کردن فهمیدم آنتی ویروس رو جوری تنظیم کرده بودم هر 24 ساعت سیستم رو چک کنه
      شما هم باید چک کنید در این زمان چه برنامه ای خودکار اجرا میشه

    1. سلام
      سوالات شما به کرات پاسخ داده شده اما شما با ایمیل های فیک و اسامی مختلف سوالات خود را مدام تکرار کرده اید بعضا سوالاتی پرسیده اید یا کامنت هایی گذاشته اید که نشانه تمسخر عوامل سایت بوده
      به هیچ عنوان قصد پاسخگویی به کسانی که ما را به تمسخر بگیرند نداریم

      امیدوارم موفق باشید

  98. سلام.میگم توی همه ی بازی ها(از جمله ماین کرافت و watch dogs) بعد چند ثانیه تند تند لگ میزنند(هر لگی 2 تا 5 ثانیه گیر میکنه)و همه کارای بالارو کردم و برای فن هم فن صنعتی روش گذاشتم(HP ELITEBOOK 8560P) چک هم که میکنم سی پی یو حداکثر تا 33 و رمم 76.بازی روونه ولی لگ میزنه.ویروس کشمم رو بازی غیر فعاله و درایور ها هم بروزن.ویندوزمم 64 بیت 2019.وقتی از بازی میام بیرون هم هنگ میکنه بعد چند ثانیه خوب میشه.ممکنه از هارد باشه؟

    1. با توجه به گفته هاتون احتمال اینکه مشکل از هارد باشه زیاده لطفا مدل هاردتون رو بفرستید و اینکه اون رو با نرم افزار های موجود تست کنید و از سلامتش مطمعن بشید

  99. سلام چرا با وجود سیستم بالا pes 2019 لگ داره؟؟ آنتی لگ هم نصب کردم فایدهای نداشت
    رم 10 گرافیک 2 سی پی یو core i5 3570 ویندوز 10 بیت 64
    تو ستینگ بازی قسمت specifications رم رنگ سبز نوشته ok گرافیک و سی پی یو و vram رنگ آبی نوشته good
    داداش چرا باز آهسته؟؟ تو رو خدا راهنمایی کن

  100. من رزیدنت اویل 2رو نصب کردم بعد صفحه ی سیاه میاد بعد می ره بعد کیبورد رو قطع کردم دسته زدم بعد رفت تو بازی پلی میخواستم زبان با گرافیک رو تنظیم کنم خودش بالا و پایین میشد دلیلش از چیه

  101. سلام من وقتی تو بازی کانتر رزلور بازی رو میزارم رو ۴۸۰×۶۰۰ بازی هنگ میکنه ولی رو ی ۱۳۶۰ یا رزلور های بالا هنگ نمیکنه مشکل چیه

  102. سلام دوستان من چند روزی هست بازی RESIDENT EVIL2REMAKE رو رو سیستمم نصب کردم ولی تو بازی همش لگ داره حتی رو کم ترین حالتم بعضی وقتی لگ میکنه راهنمایی کنید بفهمم باید چه کار کنم

  103. سلام داداش تورو خدا راهنماییم کن من gtavرو نصب کردم روماله دوستام خیلی کیفیتش عالی بود رو ماله خودم نصب کردم بخدا اخرین کیفیتم دادم بهش ولی انگاری رو بازی خاک نشسته خیلی زشته اخرین تنظیمات گرافیکی هست لطفا به واتساپم پیام بده یا پیامک کن خاهش میکنم 09052962339
    اینم مشخصات کامپیوترم
    Cpu core to qude 8400
    Ram8gig
    گرافیک 2gig ddr5
    مادربردddr3

  104. سلام من یه بازی نصب کردم مشخصات سیستمم بهش میخوره فقط رم ۸ میخواد من رمم ۴ هستش و خیلی لگ داره. چند تا بازی دیگه رم ۸ میخواست با همین رم بازی کردم خیلی کم لگ میداد ره نظرتون بهترین راه حل جز خریدن رم چیه؟ با تشکر

  105. با عرض سلام به اساتید ودوستان
    من بازی ولفن اشتاین 2 رو نصب کردم و بازی اجرا می شود ولی توی یکی از مرحله های بازی صفحه سیاه میشه وبازی هنگ میکنه
    مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید.

  106. سلام
    من هر وقت تو بازی battlefield v میرم بخش آنلاینش به زور چهل فریم میگیرم اونم رو تنظیمات پایین پایین و هی افت فریم پیدا میکنم در صورتی که تو بخش آفلاینش فریمم رو تنظیمات متوسط یا حتی بالا بیشتر از شصته
    تو Battlefield 1 هم همینجوریه
    میشه راهنمایی کنید

  107. سلام
    من gta v رو نصب کردم رو لبتابم
    یه 5 دقیقه که بازی میکنم بعدش بازی شروع میکنه به تیک زدن
    وقتی سرعت ماشین رو زیاد میکنم مثل اینکه نقشه میخاد لود بشه تیک میزنه
    task manager رو هم باز میکنم ولی هیچ کدوم به 100 نمیرسه به جز دیسک که بعضی وقتا 100 میشه
    بازی رو fitgirl دانلود کردم
    احتمالش هست برنامه ای نیاز به نصب کردن داشته باشه؟

  108. سلام خسته نباشید.
    ببخشید من یه مشکلی دارم من یک بار حدود یک سال پیش در بازی fifa 18 مجبور شدم کلید پاور لب تاپ م رو نگه دارم اون رو خاموش کنم.(باختر فریز شدن در گیم)
    بعد الان بازی GTA V و FORTNITE در سیستم من خیلی لگ دارد.
    قبل از این موضوع FIFA هیچ کدوم از اینا لگ نداشت.
    به چند کامپیوتری سر زدم بهم گفتن هاردت مشکل داره.ضمن اینکه قبل از موضوع FIFA سرعت کپی پیست من ۱۵۰ مگ بر ثانیه بود ولی بعد از این ماجرا شد ۲۰ مگ.
    خلاصه هارد هم عوض کردم هیچ فرقی نکرد.
    هیچ.
    ۵۰۰ هزار تومن هم پول دادم و درست نشد.
    ضمن اینکه سیستم من لب تاپ لنوو هست.
    ممنون میشم کمک کنید.

  109. سلام
    Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
    چرا رزولوشون سیستم من 1080 ولی وقتی فیفا 20 رو پلی میکنم لگ داره میدونم به خاطر گرافیکه پس چرا رو سیستم زده 1080
    اطلاعات سیستم Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
    Memory: 8192MB RAM
    Card name: NVIDIA GeForce 940M
    Manufacturer: NVIDIA
    Chip type: GeForce 940M
    DAC type: Integrated RAMDAC
    Card name: Intel(R) HD Graphics 520
    Manufacturer: Intel Corporation
    اگه گیمر حرفه ای هستید ممنون میشم به جیمیلم پیام بدید

  110. سلام روی لب تاب بازی هایی مثل والورانت و کرایسیس 1 اساسینز 1 تا 3 رو بیشتر 20 fps نمیشه درایور ها همه ابدیتن همه پیش نیاز ها هم نصبن لطفا بگین چیکار کنم

  111. سلام من ps19 رو نصب کردم ودر دوهفته اول همه چیز عالی بود اما بعدا یه چند روزی به دلایلی به داخل بازی نرفتم اصلا بعد چند روز که رفتم لگ میزد تا شب درس نشد بعدا از یکی از دوستانم پرسیدم گفت همه تنظیمات رو روی lod بذار منم گذاشتم درس شد بعد سیستمو خاموش کردم بعد چند ساعت باز که روشن کردم لگ میزد تو تنظیمات سی پی یومو زده گود بقیه روهم اوکی زده .

    سی پی یو :core i5 9400f
    رم :8گیگ ddr4 2666
    گرافیک : gt730 دوگیگ
    ویندوز:۱۰شصت و چهار بیتی

  112. سلام من بازی فورتنایتو داشتم و fps 200 میگرفتم بعد یبار ریست کردم لپتاپو الان که دوباره ریختمش fps100 میگیرم میشه لطفا راهنماییم کنین لطفا

  113. سلام من هفته پیش بازی Red Dead Redemption 2 رو از استیم خریداری کردم چند روز اول خیلی خوب اجرا می شد ولی سه روز پیش داشتم بازی می کردم که ناگهان برق رفت بعد از اون اتفاق بازی ها رو 50 فریم بر ثانیه به زور میاره
    سیستم:
    Windows 10 Pro 64x
    CPU Intel Core I9
    GPU RTX 2060 TI 6GB
    RAM 64 GB

    1. سلام وقت بخیر
      احتمالا قطعی برق باعث شده بازی به مشکل بخوره سیو های بازی رو موقتا جابجا کنید و بازی رو بدون سیو های قبلی اجرا کنید اگر مشکل رفع نشد بازی را مجدد نصب کنید
      همچنین امکان تعمیر بازی توسط استم نیز وجود دارد آن روش را نیز امتحان کنید

  114. سلام من روی سیستمم gt 730 2gig cpu i3 4150 3.5ghz ram 4 win 8.1 64 bit نصب هست. آخرین ورژن درایور رو برای کارت گرافیک نصب کردم.
    اما در بازی witcher 3 wild hunt با لگ شدید مواجه میشم با اینکه رزولوشن تصویر رو به پایین ترین و تنظیمات گرافیکی رو حالت لو قرار میدم اما با این حال 13 fps میده در بازی میخواستم بدونم راه حلی وجود داره برای حل این مشکل ؟ با تشکر

  115. سلام با توجه به اینکه گفتین سیستم ضعیف برای اجرای بازی witcher 3 . میخواستم بدونم چه چیزی رو باید عوض کنم و ارتقا بدم اگه رم 8 بشه و گرافیک رو عوض کنم fps 30 40 تا میتونم بگیرم داخل بازی یا خیر؟ باید سی پی یو و وادربرد هم عوض بشه؟
    ممنون میشم جواب بدین.

      1. سلام من بازی جی تی ای وی را ریخته بودم با رزولوشن ۱۰۸۰ بازی اجرا کردم بدون هیچ بگی بعد چند روز توی لگ افتاد ویه پیام از انتی ویروس اومد نمیدونم چی بود همچین چیزی GUP سیستمم اینه

        RAM :8
        CORI5
        کارت گرافیگ mx330 ۲g
        SSD
        به نظر شما رو چه رزولوشن خوبه هست و رو چه تنظیماتی میشه اجرا کرد

    1. با گرافیک میشه کنار اومد ولی سی پی یو و رمو ارتقاع بده رمو 8 کن و سی پیو حد اقل چهار هسته ایی کن بهتره ویندوزو هم عوض کنی

  116. سلام من یک بازی
    House Flipper Cyberpunk
    سی پی یو : G2030@3000. 3.00
    رم 6
    ویندوز 10 و64 بیتی
    کارت گرافیک 1
    می شه یک سرچ کنید و ببینید به سیستمم می خوره یا نه من که دیدم هیچی نفهمیدم از مشخصات بازی حالا شما ببینید خبر بدید کسی می دونه خبر بده
    ایمیل

  117. سلام من رم لبتاب رو از 4 به 8 ارتقا دادم (یک چهار دیگه اضاف کردم) حالا توی بازی هایی که قبلا اجرا میکردم لگ میشم روز اولی که 8 کردم اینجوری نبود مشکل از چه هست؟ میشه درستش کرد؟

  118. سلام وقتی من بازی ها رو اجرا میکنم یهو خود سیستم یه بخش زیادی از سی پی یو رو استفاده میکنه مثلا در حالت عادی تو تسک منیجر ۱۰٪ سی پی یو مصرف می‌کنه ولی وقتی بازی سی اس گو رو اجرا میکنم سیستم ۴۰٪ از سی پی یو رو مصرف می‌کنه جدا از بازی

  119. سلام خسته نباشید
    من قبلا بازی wolfenstein old blood رو راحت و بدون لگ و فریم ریت بالا اجرا میکردم الان بعد از ۱۰ ماه دوباره نصب کردم ولی فریم ریت افتضاح ۲۰ میده و لگه کاملا و اصلا نمیشه بازی کرد همه کاری هم که گفته بودید انجام دادم از پایین اوردن گرافیک و رزولیشن و افکت گرافیکی و اپدیت درایور ها و غیره کرک و اپدیت بازی هم ریختم ولی هیچ تاثیری نداشته و فریم ریت هیچ فرقی نمیکنه فقط در همین بازی مشکل دارم حتی بازی سنگین تر از اینم ریختم مشکلی نیس ممنون میشم راهنمایی کنید

  120. سلام و خسته نباشید بنده بازی dont starve رو داخل لپتاپ م نصب کردم و میرم داخلش لگ میندازه حتی سبک ترین بازی هام دارم لگ میندازه ولی داخل حالت عادی سرعتش فقط میرم داخل بازی کند میشه داخل تسک منیجرم هنگام اجرای دونت استارو همه چیز زیره ۶۰ درصد بود. چهار هفته هست لپتاپم اینجوریه خیلی نارحتم اگه جواب بدید دعاتون میکنم
    کارت گرافیکم AMD A10 PRO-7350B R6, 10 Compute Cores 4C+6G, 2100 Mhz, 4 Core(s), 4 Logical)
    سی پی یو AMD A10 PRO-7350B R6, 10 Compute Cores 4C+6G 2.10 GHz
    رم ۸ ddr3
    ویندوز ۱۰ پرو

  121. سلام خسته نباشید من چند وقتیه تو بازی witcher 3 wild hunt مشکل لگ دارم یعنی هر چند دقیقه یک دفعه لگ میزنه بعد چند ثانیه دوباره باز به حالت اول برمیگرده همه چی هم بروز کردم اخرین نسخه کارت گرافیک هم نصب ویندوز هم آپدیت. انتیویروس هم خاموشه. خواهش میکنم بهم بگین چجوری مشکل حل کنم. حتی دمای سخت افزار رو هم بررسی کردم گرافیک زیر 65 سی پی یو تا 68 میاد گاهی ولی بالای 68 نمیره.

  122. سلام ببخشید من یه مشکلی دارم تو بازی pes 2019
    بعضی موقع اجرا یدفعه ای میره بیرون بدون هیچ اروری مشکل از چیه؟؟ از ویندوزم هست یا چیز دیگه ایه؟؟

  123. سلام لپتابم جدیدا خیلی لگ میزنه تو بازی ها مثلا فایو ام جی تی ای انلاین یا حتی افلاین ماینکرفت هم مثل قبل اف پی اس نمیده چیکار کنم
    سیستمم : RAM:8GB
    GRAPHIC: GTX 950M
    CPU:i7 6700
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  124. سلام من لب تاب گیمینگ دارم سی پیوم i5 نسل ده هست گرافیکمم ۴ گیگ ۱۶۵۰ti رمم۸ هست ویندوزمم ۱۱ هست
    Gtav نصب کردم نسخه کرک شده اوایل هیچ مشکلی نداشت اصلا بعد از مدت خیلی زیادی که گذشت لگ میزنه توی بازی نمیدونم مشکل چی هست؟ همه چیزمم اپدیت درایو هام اپدیت اخربن بروزرسانی هست نمیدونم دلیل چی هست اخه قبلا درست بود الان اینجوری شده بازی زو پاک کردم نصبم کردم چندین بار بازم اینجوریه اپدیت کردم ویندوزو هرکاری بگین کردم نمیدونم گفتم شاید دلیلش شاید این باشه که سی پیو داغ میکنه چون دمپای لب تاب میره بالا موقعه بازی کردن همیشه همینطور بوده البته ولی اوکی بوده تا الان مدتی هست اینجوری شده شاید باید کول پد بگیرم نمیدونم لطفا راهنمایی کنید

  125. سلام من سیستم به بازی میخوره اما وقتی بازی رو بازی میکنم خیلی فریم خیلی پایینه بازی تاره اسم بازی هم اینه
    اینترنت کافه سیمولاتور

    1. سلام وقت بخیر توضیحات داخل مطلب رو رعایت کنید اگر مشکل سخت افزاری یا بهینه نبودن بازی نباشه مشکل رفع میشه

  126. سلام به نظر شما بازی فارکرای 6 رو این سیستم اجرا میشه باچه کیفیتی و باچه FPS مشخصاتش: کرای 7 نسل 12 و رم 16 DDR5 و کارت گرافیک 10 گیگ 3080 و مادر بورد z690 DDR5 و هارد 1ترابایت SSD

    1. سلام وقت بخیر با استفاده از این سایت میتونید مشخصات بازی با سیستم خودتون رو مقایسه و تست کنید
      https://www.game-debate.com/

  127. سلام من بازی need for speed payback رو نصب کردم ولی موقع بالا امدن بازی در قسمت loading اول بازی ، بازی کرش میکنه و کار نمی کنه مشکل از کجا می تونه باشه؟
    cpu:celeron g1620
    ram:8 gig ddr3
    graphic :amd radeon hd 6670 2gig