آموزش تغییر DNS در ویندوز

358 بازدید
dns wallpaper

DNS یا سامانه نام دامنه، پروتکل اینترنتی است که نام‌ های وب‌ سایت‌ های قابل خواندن برای انسان (مانند err0r.ir) را به آدرس‌ های عددی قابل خواندن توسط ماشین تبدیل می‌کند. در برخی موارد، می‌توانید با جایگزین کردن DNS ارائه‌ شده توسط ارائه‌ دهنده خدمات اینترنت، سرعت مرور و یا امنیت خود را بهبود ببخشید.

برای تغییر دی ان اس در ویندوز می توانید بدون نرم افزار جانبی و به صورت دستی این کار را انجام دهید همچنین می توانید با استفاده از نرم افزار های جانبی DNS را تغییر دهید.

نرم افزار تغییر DNS پیشنهادی ارور نرم افزار DNS Jumper می باشد این نرم افزار تغییر دی ان اس از زبان فارسی پشتیبانی می کند و لیست DNS آن کار شما برای انتخاب بهترین DNS را راحت می کند، شما با ورود به صفحه “دانلود نرم افزار DNS Jumper ” می توانید نرم افزار را دانلود و توضیحات تکمیلی را مشاهده کنید.

آموزش تغییر DNS ویندوز به صورت دستی

برای تغییر DNS در ویندوز چند روش وجود دارد برای اینکه مطلب طولانی نباشد و برای همه کاربران ویندوز 7، 8، 10 و 11 قابل استفاده باشد، از روش تغییر DNS از طریق Control Panel استفاده خواهیم کرد، این روش روی همه ویندوز های منتشر شده تاکنون قابل استفاده است و اگر در آینده مایکروسافت بیخیال Control Panel نشود این روش روی ویندوز های بuدی نیز قابل استفاده خواهد بود.

  1. وارد Control Panel شوید برای این کار می توانید عبارت “Control Panel” را از قسمت جستحوی ویندوز، جستجو کنید.
  2. در برگه Control Panel گزینه Network and Internet را پیدا و انتخاب کنید.
    change dns
  3. گزینه Network and Sharing Center را پیدا و انتخاب کنید.
    change dns
  4. در کادر سمت چپ گزینه Change adapter settings را پیدا و انتخاب کنید.
  5. در برگه Network Connections شبکه ای که می خواهید DNS را روی آن اعمال کنید را انتخاب کرده و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.(اگر از اینترنت های خانگی استفاده می کنید شبکه Ethernet و اگر از اینترنت بی سیم استفاده می کنید شبکه Wi-Fi را انتخاب کنید. همچنین می توانید تنظیمات را روی هر دو شبکه اعمال کتید.)
    تغییر دی ان اس
  6. حال در صفحه ای که باز می شود در قسمت Networking کادر This connection uses the following items را پیدا کنید.
  7. در کادر This connection uses the following items نیز گزینه Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید سپس گزینه Properties را انتخاب کنید تا صفحه تغییر DNS باز شود.
    آموزش تغییر دی ای اس
  8. حال دوباره صفحه دیگر باز می شود در قسمت General گزینه Use the following DNS server addresses را پیدا کرده و تیک آن را فعال کنید.
  9. حالا در کادر روبروی عبارات Preferred DNS server و Alternate DNS server دی ان اس مورد نظر را وارد کنید.
  10. توجه داشته باشید پس از وارد کردن DNS گزینه OK را انتخاب کنید سپس برگه انتخاب DNS بسته می شود، شما باید دوباره در برگه ای که Internet Protocol Version را انتخاب کرده اید، نیز روی OK کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود در غیر این صورت تنظیمات اعمال نخواهد شد.
    آموزش تغییر DNS

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=5934
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش تغییر DNS در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.