نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13 + نصب برنامه

237 بازدید
نحوه کار با هندزفری qcy t13

نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13 + نصب برنامه

ایرپاد qcy t13 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین هندزفری های بلوتوثی کیو سی وای در بازار ایران است. اگر به تازگی این محصول را تهیه کرده و در مورد شیوه استفاده از آن سوال دارید، با ما همراه شوید تا نحوه کار با هندزفری qcy t13 را به صورت کامل بیان کنیم.

نحوه کار با هندزفری qcy t13

هندزفری بلوتوثی T13 کیو سی ویا، در دو نسخه استاندارد و پیشرفته‌تر با فناوری ANC به فروش می‌رسد؛ ظاهر این دو محصول، یکسان بوده و هیچ تفاوتی در شیوه کار با آنها نیز وجود ندارد. در ادامه، نگاهی به فرآیند جفت‌سازی، استفاده، کلیدهای لمسی، روش شارژ و نحوه ریست آن در صورت نیاز خواهیم داشت.

اتصال و جفت سازی

برای اتصال هندزفری به گوشی هوشمند خود، ابتدا ایربادها را از کیس شارژ خارج کنید؛ در این حالت، چراغ روی آنها روشن شده و هندزفری‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند. اگر چراغ‌ها روشن نشد، مطمئن شوید پلاستیک کوچکی که زیر هندزفری و روی نقطه اتصال آن قرار گرفته است را جدا کرده‌اید. علاوه بر این، می‌توانید کلید لمسی تعبیه‌شده روی هر ایرباد را برای 1.5 ثانیه نگه دارید تا هندزفری روشن شود. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد صفحه بلوتوث در گوشی خود شده و دستگاه‌های موجود را برای اتصال، اسکن کنید.
  2. روی QCY-T13 ضربه بزنید؛ اگر نیاز به پسورد بود، 0000 را وارد کنید.
  3. هندزفری‌ها به تلفن هوشمند شما متصل می‌شوند.

در صورتی که قصد اتصال هندزفری به رایانه شخصی و ویندوز را دارید، مراحل زیر باید دنبال شود:

  1. بلوتوث ویندوز را روشن کنید.
  2. وارد بخش تنظیمات شوید.
  3. به قسمت Bluetooth and other devices بروید.
  4. روی Add device کلیک کنید.
  5. روی بلوتوث کلیک کنید.
  6. حال هندزفری‌ها را از داخل کیس شارژ خارج کنید تا روشن و سپس به یکدیگر متصل شوند.
  7. در ویندوز، QCY-T13 را انتخاب کرده و در صورت نیاز به رمز، 0000 را وارد کنید.

نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13

حالا زمان صحبت در مورد نحوه کار با هندزفری qcy t13 است. پیش از هر چیز باید بدانید که طراحی گوشی سمت راستی و چپی با یکدیگر، متفاوت بوده و امکان عوض کردن سری‌های سیلیکونی با اندازه دلخواه را خواهید داشت. همچنین هندزفری باید کاملا داخل گوش کیپ شود؛ برای بهبود کیفیت مکالمه هم مطمئن شوید که جهت میکروفون بر روی ساقه ایرباد، به طرف دهان شما قرار گرفته باشد.

کار با پنل لمسی

نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13

کلید لمسی تعبیه‌شده بر روی هندزفری T13 کیو سی وای، کنترل کاملی روی موسیقی و مکالمه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. شیوه کار با این پنل موقع گوش کردن به موزیک و مکالمه، کمی متفاوت است:

  • توقف یا پخش موسیقی: دو بار لمس کلید لمسی روی هرکدام از ایربادها
  • پخش آهنگ بعدی: کلید لمسی ایرباد سمت راستی را برای 1.5 ثانیه نگه دارید.
  • پخش آهنگ قبلی: کلید لمسی ایرباد سمت چپی را برای تقریبا 1.5 ثانیه نگه دارید.
  • پاسخ دادن به تماس دریافتی: دو بار ضربه روی هرکدام از ایربادها
  • رد تماس: لمس کلید تعبیه‌شده روی هرکدام از ایربادها برای 1.5 ثانیه
  • قطع تماس در جریان: دو بار ضربه روی هرکدام از ایربادها در حین مکالمه
  • فعال یا غیر فعال کردن دستیار مجازی: سه بار ضربه روی بخش لمسی ایرباد سمت چپی
  • فعال یا غیر فعال کردن حالت مخصوص بازی (Gaming Mode): سه بار ضربه روی بخش لمسی ایرباد سمت راستی

نحوه شارژ هندزفری qcy t13

برای شارژ کردن ایرپاد QCY T13، کار چندان پیچیده‌ای پیش روی کاربران نبوده و فقط لازم است ایربادها داخل کیس همراه قرار بگیرند؛ در این حالت، هندزفری‌ها به صورت خودکار شارژ می‌شوند. در صورتی که نیاز به شارژ کیس همراه دارید هم باید از یک کابل USB Type-C استفاده کنید. توجه داشته باشید که موقع شارژ نباید سراغ آداپتورهای فست یا سریع رفت چرا که می‌توانند به باتری آسیب بزنند.

زمانی که ایربادها داخل کیس قرار می‌گیرد، نشانگر LED آنها به رنگ قرمز درمی‌آید که این مسئله، نشان می‌دهد هندزفری‌ها در حال شارژ هستند. هنگام شارژ کامل هم رنگ این نشانگر به آبی تغییر خواهد کرد.

راهنمای نصب برنامه qcy t13

در ادامه آموزش نحوه کار با هندزفری qcy t13، به اپلیکیشن مخصوصی می‌رسیم که این هندزفری برای گوشی‌های هوشمند دارد و برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نیز ارائه شده است. اما چگونه برنامه qcy را فعال کنیم و چطور می‌توان از این برنامه استفاده کرد؟

ابتدا لازم است کاربران، این برنامه تحت عنوان QCY را از فروشگاه گوگل یا اپل روی موبایل خود نصب کنند. بعد از راه‌اندازی و اجرای برنامه، شما این امکان را خواهید داشت که درصد شارژ باتری ایربادها و همچنین کیس همراه را مشاهده کنید. در این برنامه همچنین ژست‌های کنترلی مختلف هندزفری، نشان داده شده است. نکته قابل توجه، امکان تغییر این ژست‌ها متناسب با نیاز کاربران است. علاوه بر این، به لطف استفاده از اکولایزر، تغییر سبک آهنگ‌ها و تنظیم آن متناسب با نیاز کاربران امکان‌پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که موقع استفاده از برنامه، حتما باید هندزفری‌ها به گوشی متصل شده باشند.

ريست كردن هندزفري بلوتوث qcy t13

نحوه شارژ هندزفری qcy t13

در مواقعی که هنگام استفاده از هندزفری دچار مشکل می‌شوید یا با مشکلاتی مانند تاخیر در انتقال صدا، عملکرد ضعیف، عدم اتصال و … مواجه هستید، با ریست کردن هندزفری می‌توان مشکلات آن را برطرف کرد. بدین منظور:

  1. اتصال هندزفری به گوشی را از صفحه بلوتوث قطع کرده و گزینه فراموشی دستگاه را هم بزنید.
  2. هر دو ایرباد را داخل کیس شارژ قرار داده و درب کیس را هم باز نگه دارید
  3. کلید لمسی روی هر دو ایرباد را به صورت هم‌زمان فشار داده و برای 10 ثانیه، انگشت خود را روی آنها نگه دارید؛ بعد از آن، چراغ با رنگ‌های آبی و قرمز شروع به چشمک زدن می‌کنند.
  4. بعد از خاموش شدن چراغ و تمام شدن فرآیند چشمک‌ها، ریست به پایان می‌رسد.

سخن پایانی

هندزفری بلوتوثی T13 کیو سی وای، یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که تا به امروز توسط شیائومی به بازار عرضه شده و قیمت رقابتی در کنار عملکرد بسیار خوبی که دارد، آن را به محصولی ویژه تبدیل کرده است. نحوه استفاده از هندزفری qcy t13 anc با مدل استاندارد آن یعنی ایرپاد QCY T13، کاملا یکسان بوده و خوشبختانه ژست‌های کنترلی آن نیز به اندازه‌ای راحت هستند که ظرف چند دقیقه بتوانید روی آنها مسلط شوید. در صورتی که نیاز به تغییر این ژست‌ها داشته باشید نیز اپلیکیشن QCY در خدمت شما خواهد بود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=6107
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نحوه استفاده از ایرپاد qcy t13 + نصب برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.