آموزش وصل کردن دو مانیتور به یک سیستم

1310 بازدید
Connect Two Monitors

اگر زیاد اهل کار با کامپیوتر بوده و خصوصاً در منزل یا محل کار خود بیش از یک مانیتور داشته باشید حتماً روزی می رسد که به این فکر می افتید تا از چند مانیتور برای سیستم خود استفاده کنید. استفاده از دو مانیتور بر روی یک سیستم به شما اجازه می دهد که به صورت همزمان به انجام کارهای بیشتری بپردازید. به عنوان مثال در یک مانیتور فیلم پخش کنید و در دیگری به کار خود برسید. یا اینکه صفحه ی دو مانیتور را با هم ادغام کرده و به انجام یک کار مشغول باشید. نحوه ی نمایش تصویر در دو مانیتور به سلیقه و کار خودتان بستگی خواهد داشت و می توانید آن را به صورت دلخواه تنظیم کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را به صورت کامل با نحوه اتصال دو مانیتور به یک سیستم در مک او اس، ویندوز 7 و ویندوز 8 به بعد آشنا کنیم.

ویندوز 8 (و جدیدتر)

برای اتصال دو مانیتور به یک سیستم دارای ویندوز 8 کافیست مراحل زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که نحوه کار در ویندوز 10 نیز بسیار شبیه به همین روش خواهد بود.

1- کیس کامپیوتر خود را بررسی کرده تا از وجود یک پورت خالی DVI, VGA یا HDMI مطمئن شوید.

2- مانیتور خود را با استفاده از کابل به یکی از پورت های مذکور در بالا متصل کنید. توجه داشته باشید که اگر بیشتر از یک پورت تصویر در سیستم تان وجود ندارد می توانید از آداپتورهای مخصوص به این کار استفاده کنید. اما رایج است که یک سیستم حداقل 2 پورت VGA یا HDMI دارا باشد بنابراین به احتمال زیاد از بابت این مرحله مشکلی نخواهید داشت.

3- منتظر بمانید تا ویندوز 8 شما به صورت خودکار مانیتور دوم را تشخیص داده و نصب نماید.

4- نشانه گر موس را به پایین سمت راست صفحه برده تا نوار کناری ویندوز 8 باز شود. سپس بر روی Devices کلیک کنید. (در ویندوز 10 می توانید از کلید ترکیبی Windows + P استفاده کنید.)

5- یکی از گزینه های نمایش تصویر در دو مانیتور را انتخاب کنید. این گزینه ها به شرح زیر هستند :

  • PC screen only : تصویر فقط روی مانیتور اصلی شما ظاهر می شود.
  • Duplicate : تصاویر مشابه هم در مانیتور اول و هم در مانیتور دوم ظاهر می شود.
  • Extend : تصویر دسکتاپ و آیکون ها بر روی مانیتور اول نمایش داده می شوند و تصویر پس زمینه (بکگراند) بر روی مانیتور دوم ظاهر می شوند.
  • Second screen only : تصویر تنها بر روی صفحه نمایش دوم ظاهر خواهد شد.

6- اگر رزولوشن صفحه نمایش دوم باب میل تان نبود می توانید بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس وارد بخش Screen resoultion شوید. حال مانیتور دوم را انتخاب کرده و سپس رزولوشن موردنظر را تنظیم کنید. تغییرات اعمال خواهد شد و برای ذخیره ی آن کافیست روی دکمه ی Keep changes کلیک کنید.

ویندوز 7

1- در کیس کامپیوتر خود به دنبال پورت DVI, VGA یا HDMI بگردید.

2- مانیتور دوم خود را با استفاده از کابل به پورت کیس متصل کنید.

3- بر روی دسکتاپ ویندوز 7 خود کلیک راست کنید.

4- بر روی گزینه ی Screen resolution کلیک کنید.

5- بر روی تصویر مانیتور دوم خود کلیک کنید.

6- در منوی کشویی Multiple diplays به انتخاب حالت نمایش تصویر بپردازید. اگر با گزینه های موجود آشنا نیستید می توانید به قسمت قبل (برای ویندوز 8) نگاه کنید.

7- بر روی دکمه ی Apply و سپس OK کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر نیاز به تغییر رزولوشن صفحه داشتید می توانید این کار را از همین صفحه و گزینه ی Resolution انجام دهید.

مک او اس ده (Mac OS X)

1- در سیستم مک خود به دنبال پورت DVI, VGA یا HDMI بگردید.

2- مانیتور خود را با استفاده از کابل به این پورت متصل کنید.

3- منتظر بمانید تا سیستم تان به صورت خودکار مانیتور دوم را تشخیص دهد.

4- بر روی منوی اپل کلیک کرده و سپس وارد بخش System Preferences شوید.

5- بر روی دکمه ی Displays و سپس تب Arrangement کلیک کنید.

6- حال می توانید به سازماندهی نحوه نمایش تصویر در دو مانیتور بپردازید. همچنین اگر قصد دارید هر دو مانیتور اطلاعات یکسانی را نمایش دهند کافیست تیک گزینه ی Mirror Displays را فعال کنید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=1608
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آموزش وصل کردن دو مانیتور به یک سیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.