آیا می دانید هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

1219 بازدید
رپورتاژ

آیا می دانید هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

همه وب سایت هایی که در اینترنت هستند همگی در فضایی اختصاصی قرار دارند که به آن هاست گفته می شود. این فضا توسط شرکت های هاستینگ، تهیه و ارائه می شود. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که هاست و چه کاربردی دارد؟

لازم به ذکر است اگر علاقه مند به داشتن سایت هستید پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید چون یک قصد داریم یک راهکار بسیار ساده و عالی را به شما معرفی کنیم که به ساده ترین شکل ممکن، صاحب وبسایت شوید!

هاست چیست و در چه بخشی از سایت مورد استفاده قرار می گیرد؟

هاست یک فضای اختصاصی در اینترنت است که اطلاعات و محتوای سایت ها بر روی آن قرار می گیرد. این فضا دارای کنترل پنل بوده و به راحتی امکان کار با امکانات و بخش های مختلف آن وجود دارد. مجموعه هایی تحت عنوان شرکت های هاستینگ، این فضا را بر روی سرورها تهیه نموده و به مشتریان خود ارائه می کنند. زمانی که آدرس سایتی را وارد می کنیم در واقع محتوا و اطلاعات بارگزاری شده در هاست آن سایت به ما نمایش داده می شود. هاست ها غالبا دو نوع هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع هاست و جزئیات مربوط به آنها

همانطور که ذکر شد هاست ها غالبا به دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز هستند که هاست لینوکس به دلایل متعددی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

هاست لینوکس چیست

مشخصه اصلی این هاست در سیستم عامل سرور آن است. یعنی سیستم عامل سرور هاست، لینوکس است و برای سایت هایی که با زبان php هستند بهترین انتخاب است. در زیر به مجموعه ویژگی های هاست لینوکس اشاره می شود:

  • متن باز بودن سیستم عامل و زبان برنامه نویسی php
  • وجود کنترل پنل های بسیار قدرتمند نظیر سی پنل و دایرکت ادمین
  • وجود ابزارهای بسیار قدرتمند و پیشرفته برای راه اندازی، طراحی و توسعه سایت
  • وجود سایت سازهای رایگان و بسیار قدرتمند مانند وردپرس، جوملا، دروپال و …
  • سادگی در اجرا و یادگیری آسان آن

هاست ویندوز چیست

هاست ویندوز نیز بر روی سروری قرار دارد که سیستم عامل آن، ویندوز سرور است. این هاست ها غالبا برای سایت های نوشته شده با زبان ASP.NET مناسب است و با توجه به اینکه سایت سازهای بسیار محدودی برای آن وجود دارد راه اندازی سایت بر روی این هاست برای افراد تازه کار تقریبا غیرممکن است و نیازمند آموزش های متعددی است.

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست در ایران

شرکت های هاستینگ متعددی در ایران فعالیت دارند که تنها تعداد انگشت شماری از آنها قابل اطمینان هستند! از میان شرکت های بزرگ، مطرح و محبوب هاستینگ در ایران می توان به میزبان فا اشاره کرد که باکیفیت ترین سرویس های میزبانی در کشور را ارائه می نماید. برای خرید هاست از میزبان فا کافیست بر روی تصویر زیر کلیک کرده و اقدام به ثبت سفارش نمایید:

یک پیشنهاد ویژه از سمت میزبان فا

طرحی در میزبان فا وجود دارد که می توانید با ثبت یک سفارش ساده، یک سایت آماده به کار را تحویل بگیرید! به این شکل که شما اقدام به خرید هاست سالانه از میزبان فا می کنید و سایر ملزومات آن مانند دامنه و سایت ساز بصورت رایگان به شما تعلق می گیرد. جالب است بدانید راه اندازی سایت نیز توسط میزبان انجام می شود و شما ساده ترین راه را برای داشتن وبسایت با این روش انتخاب می کنید و نیازی به کسب دانش فنی راه اندازی سایت نخواهید داشت. برای بهره مندی از این طرح بر روی تصویر زیر کلیک کرده و یکی از سرویس های هاست ایران را با دوره پرداخت سالانه سفارش دهید. در روند سفارش همه چیز مشخص است اما چنانچه نیاز به راهنمایی داشتید می توانید از همکاران آنلاین ما در سایت راهنمایی بخواهید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=4017
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد آیا می دانید هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.