انواع کنترل پنل هاست؛ معرفی ۳ کنترل پنل محبوب

453 بازدید
هاست

امروزه کنترل پنل هاست برای مدیران سیستم و ارائه دهندگان میزبانی وب ضروری است. به همین دلیل است که ما لیستی از محبوب‌ترین انواع کنترل پنل هاست را ایجاد کرده ایم. کنترل پنل‌ها وظایف مدیریت و اتوماسیون را برای sysadmin‌ها آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، آنها به شما اجازه میدهند مدیریت یک یا چند سرور را در یک داشبورد انجام دهید. در این مقاله شما را با انواع کنترل پنل هاست آشنا می کنیم و در ادامه با مزیت‌های آن‌ها آشنا خواهید شد.

کنترل پنل هاست چیست؟

کنترل پنل میزبانی وب نظیر cpanel یک رابط مبتنی بر وب است که توسط یک سرویس میزبانی وب پس از خرید هاست ارائه می‌شود (همچنین پس از خرید هاست دانلود نیز کنترل پنل به شما ارائه می‌شود.) و به کاربران اجازه می‌دهد سرورها و خدمات میزبانی شده خود را مدیریت کنند.

کنترل پنل های میزبانی وب معمولا شامل ماژول های زیر است:

 

  •     وب سرور (به عنوان مثال سرور HTTP Apache، NGINX، خدمات اطلاعات اینترنتی)
  •     سرور سیستم نام دامنه
  •     سرور ایمیل و فیلتر اسپم
  •     سرور پروتکل انتقال فایل
  •     پایگاه داده
  •     مدیر فایل
  •     مانیتور سیستم
  •     نرم افزار تحلیل لاگ وب
  •     دیواره آتش

 

 معرفی ۳ کنترل پنل میزبانی وب

1. هاست سی پنل

هاست

cPanel یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می‌شود. cPanel به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت‌ها را منتشر کنید، دامنه‌ها را مدیریت کنید، فایل های وب را سازماندهی کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر. cPanel یکی از محبوب ترین کنترل پنل‌ها در کل دنیا است.

 

2.  هاست دایرکت ادمین

DirectAdmin یک کنترل پنل میزبانی وب مدرن و قوی است که می‌توانید از آن برای مدیریت هاست اشتراکی یا سرور اختصاصی خود استفاده کنید. DirectAdmin یک ابزار عالی است و استفاده از آن سریع و آسان است. همچنین دایرکت ادمین دارای ویژگی های زیادی است که آن را به یک راه حل عالی برای انواع محیط های میزبانی، از میزبانی اشتراکی گرفته تا سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی تبدیل می‌کند.

 

این نرم افزار به شما امکان دسترسی به تمام ویژگی هایی را می‌دهد که انتظار دارید در کنترل پنل های میزبانی وب بیابید. ویژگی هایی مانند phpMyAdmin، MySQL، SSL، پیکربندی وب سرور، SSH و پیکربندی سرور ایمیل به راحتی در دسترس هستند.

 

همچنین DirectAdmin به شما کنترل کامل روی سرور خود را می‌دهد. استفاده از آن هم برای مدیران و هم برای کاربران ساده، آسان است. کنترل پنل هاست DirectAdmin یکی از بهترین‌ها در بین رقبای خود محسوب می‌شود.

 

3. هاست پلسک

Plesk یک سیستم کنترل پنل عالی برای VPS و سرورهای اختصاصی است زیرا منوی آن کاربر پسند است. به عبارت دیگر، استفاده از سروری که از Plesk استفاده می‌کند آنقدر آسان است که هر کسی که تجربه کمی‌داشته باشد می‌تواند بلافاصله مدیریت سرور خود را شروع کند.

مدیر می‌تواند قالب های کلاینت و سایت را ایجاد کند و منابع را به دامنه‌ها و/یا کلاینت‌ها تخصیص می‌دهد. همچنین پلسک برای ساده سازی مدیریت روزمره وب سایت‌ها طراحی شده است. پلسک وظایف و فرآیندهای مختلف را در یک یا چند سرور به صورت خودکار انجام می‌دهد. Plesk یک پلت فرم میزبانی وب با یک کنترل پنل است که به مدیر اجازه می‌دهد تا وب سایت ها، حساب های فروشنده، حساب های ایمیل، DNS و پایگاه های داده را از طریق یک مرورگر وب راه اندازی کند.

 

چرا باید از کنترل پنل هاست استفاده کرد؟

هاست

یک کنترل پنل میزبانی به شما امکان مدیریت بسته هاست و نام دامنه، نصب نرم افزار و برنامه های کاربردی، نصب و مدیریت پایگاه های داده و حساب های ایمیل، آپلود و مدیریت فایل های وب سایت، نظارت بر استفاده از منابع سرور و ایجاد نسخه پشتیبان و موارد دیگر را می‌دهد.

هدف اصلی کنترل پنل هاست، تسهیل مدیریت سرور است. بنابراین، اگر می‌دانید چگونه این کار را انجام دهید یا می‌خواهید کنترل های سفارشی را پیاده سازی کنید، نیازی به کنترل پنل ندارید. کاربرانی که دانش فنی محدودی دارند، کنترل پنل را برای تنظیمات اولیه مفید خواهند یافت.

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هنگام انتخاب یک شرکت میزبانی وب برای کسب و کار یا وب سایت شخصی خود، باید بدانید که به دنبال چه ویژگی هایی باشید و چه نوع سرورهایی وجود دارند.

بهترین هاست‌ها برای کسانی که میخواهند از سرورهای ایرانی و در داخل ایران استفاده می‌کنند و یا بازدیدکنندگان آنها داخل ایران هستند، هاست های ایرانی است زیرا از سرعت بیشتری بهره می‌برند و اگر از بازدیدکنندگان شما خارج از ایران هستند، بهتر است که از هاست های خارجی استفاده شود.

 

کلام آخر

کنترل پنل هاست ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام جنبه های یک سرویس میزبانی را مدیریت کنید. همچنین کنترل پنل به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر فرآیندهای پیچیده مدیریت سیستم را تنها با چند کلیک از رابط مدیریت انجام دهید. شما حتی می‌توانید کارهای پیشرفته ای مانند انتقال سرور، تعویض سرور وب و غیره را تنها با چند کلیک انجام دهید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=5726
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد انواع کنترل پنل هاست؛ معرفی ۳ کنترل پنل محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.