5 دلیل برای انتخاب گوشی شیائومی به جای سامسونگ

3772 بازدید
سامسونگ یا شیائومی

5 دلیل برای انتخاب گوشی شیائومی به جای سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان در زمینه الکترونیک است که شاهد پیشرفت خیره کننده آن در طول زمان بوده‌ایم. امروزه برند نوظهور شیائومی نیز پا به عرصه رقابت گذاشته و با عرضه گوشی‌های redmi سعی دارد تا بازار گوشی‌های میان رده و اقتصادی را از سطله سامسونگ خارج کند. به هر حال، تاکنون سامسونگ هنوز تسلیم نشده است. در ادامه این مطلب سعی داریم تا بفهمیم که گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی و کدام‌یک را باید خریداری کنیم.

گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

طراحی کدام بهتر است؟

طراحی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که تعیین می‌کند گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی. گوشی بیشترین تمرکز رقابت این دو برند، بر سر طراحی گوشی است. معولا شیائومی گوشی‌های بسیار خوش ساخت و جذابی دارد. سامسونگ در طراحی‌های خود بیشتر سعی دارد تا به صفحه نمایش گوشی‌هایش زاویه بدهد تا جلوه خاصی را به آن‌ها ببخشد.

در یک کلام، شیائومی نسبت به سامسونگ از نظر رنگی، گوشی‌هایی جذاب، ساده و با طراح‌های زیبایی را روانه بازار کرده است.

برای نمونه، ردمی نوت 10 پرو، محبوب‌ترین گوشی شیائومی در حاضر و رقیب سرسخت A52 سامسونگ، بدنه‌ای از جنس شیشه دارد.

ولی به طور کل، طراحی تا حد زیادی به سلیقه افراد باز می‌گردد و در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید کدام طراحی گوشی، بیشتر باب دلتان است.

تجربه کاربری گوشی‌ سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

این دو برند، به صورت مستقل در حال ساخت واسط کاربری برای اندروید گوگل هستند که تجربه کاربری بهتری در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی‌های هر دو برند، از 6 اینچ بیشتر است.

رابط کاربری سامسونک UI و شیائومی MIUI است. رابط کاربری گوشی‌های مختلف سامسونگ کاملا با هم فرق دارند.

به طور کل، وقتی صحبت از رابط کاربری نیست، نمی‌توان گفت گوشی‌ سامسونگ بهتره یا شیائومی ، زیرا این بخش تا حد زیادی به سلیقه افراد باز می‌گردد. رابط کاربری در هر دو گوشی از نظر سرعت و عملکرد بسیار عالی‌اند.

در حال حاضر، آخرین نسخه گوشی‌های سامسونگ از رابط کاربری one UI 3.1 (برپایه اندروید 11) و آخرین گوشی‌های شیائومی از رابط کاربری MIUI 12.5 (برپایه اندروید 11) استفاده می‌کنند.

در ایران، شاهد گوشی‌های می 11 اولترا و می 11 (برند شیائومی) هستیم که با تراشه بسیار قدرتمند اسنپدارگون 888 همراه شده و باعث ارائه قدرت و سرعت خیره‌کننده‌ای شده است. در گوشی‌های سامسونگ موجود در ایران (گلکسی S21)، از تراشه اگزینوس 2100 استفاده شده است. به همین دلیل از نظر سخت افزاری، ترجیح ما گوشی‌های شیائومی می 11 و می 11 اولتراست.

گوشی‌ سامسونگ بهتره یا شیائومی: از نقطه نظر کیفیت دوربین

کیفیت دوربین‌های میان رده و پایین رده سامسونگ از سری A، راضی‌کننده است. ولی اگر آن‌ها را با رقبای چینی خود مقایسه کنیم، می‌بینیم عملکرد دوربین‌های میان رده و پایین رده شیائومی، بسیار بهتر است.

به طور کلی، از نظر دوربین چه در بخش گوشی‌های پرچم دار و چه گوشی‌های میان رده، کیفیت شیائومی بهتر است. به عنوان مثال، دوربین فوق عریض می 11 اولترا عملکرد بهتری نسبت به گلکسی S21 دارد. ولی در نهایت، بهتر است کیفیت دوربین دو گوشی با هم مقایسه شوند، تا دو برند.

پیشنهاد ما برای آن دسته از کاربرانی که بودجه مشخصی دارند و دوربین نیز برای اولویت است، این است که از همان ابتدا، انتخاب‌های خود را در بین گوشی‌های شیائومی محدود کنند.

ظرفیت حافظه و نحوه اتصال به شبکه

با هر دو برند، تجربه بدون مشکلی خواهید داشت و خوشبختانه، هر دو دو برند، این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را افزایش بدهد.

خوشبختانه، امروزه شاهد گوشی‌های اقتصادی با حافظه 64 و 128 گیگابایتی هستیم.

از نظر اتصالات، هر دو شرکت جزء بهترین‌ها هستند و گوشی‌های پرچمدار خود را به بهترین و جدیدترین فناوری روز دنیا مجهز کرده‌اند. بنابراین، از این نظر نمی‌توان به طور قطع گفت که گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی. برای مثال، گلکسی S21 Ultra و MI 11 Ultra هر دو از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند.

از نظر حسگر اثر انگشت در گوشی‌های میان رده اتفاقات جالبی می‌افتد. برای مثال، حسگر اثر انگشت ردمی نوت 10 پرو به مراتب عملکرد سریع‌تری نسبت به گلکسی A52 دارد.

ولی در گوشی‌های پرچمدار، این موضوع دقیقا برعکس است. برای نمونه، حسگر اثر انگشت گلکسی S21 ultra نسبت به Mi 11 ultra عملکرد واقعا بهتری (چه از نظر سرعت و چه از نظر دقت) را از خود ثبت کرده است.

مقایسه باتری‌های شیائومی و سامسونگ

تمامی مدل‌های دو برند، باتری‌ با ویژگی‌های مختلفی را ارائه داده‌اند.

در زمینه باتری و شارژدهی باید اعتراف کنیم که هر دو برند، جزء بهترین‌ها هستند و این ویژگی‌ را چه در گوشی‌های اقتصادی، چه پایین رده و چه پرچمدار می‌بینیم.

بنابراین از نقطه نظر باتری به ویژه در گوشی‌های میان رده، به هیچ وجه نمی‌توان گفت گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی. برای مثال، ردومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 از نظر شارژدهی تقریبا در جایگاه یکسانی قرار دارند.

در گوشی‌‌های پرچمدار، گرچه هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند، ولی با اختلاف جزئی، گلکسی‌های سامسونگ در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند. ولی از نقطه نظر سرعت شارژ و فناوری شارژ سریع، گوشی‌های پرچمدار شیائومی، با اختلاف زیاد در رتبه بالاتر می‌نشینند.

شاید شما نیز بدانید شیائومی جزء پیشگامان فناوری شارژ سریع است و تقریبا با اطمینان می‌توان گفت تمامی مدل‌های این برند، از این نظر بهتر از رقیب خود ظاهر شده‌اند.

در حال حاضر، گلکسی S21 Ultra (بهترین گوشی در حال حاضر سامسونگ) به شارژ سریع 25 واتی مجهز است، در حالیکه Mi 11 ultra از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. جالب‌تر آن است که Mi 10 ultra در سال پیش، مجهز به شارژ سریع 100 واتی بود.

در گوشی‌های میان رده نیز قضیه همین گونه است و شیائومی جایگاه بهتری از نظر فناوری شارژ سریع دارد. جالب است بدانید شیادومی گاهی آداپتور قوی‌تر از ظرفیت پشتیبانی شده توسط گوشی خود درون جعبه قرار می‌دهد، در حالیکه سامسونگ برای مثال در گلکسی A52 اداپتور 15 واتی درون جعبه قرار داده است، با اینکه برای این گوشی شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده است.

در کل، از نظر عملکرد شارژدهی هر دو برند در یک جایگاه قرار گرفته‌اند ولی از نظر فناوری شارژ سریع، شیائومی است که جایگاه بهتری را در اختیار دارد.

جمع بندی

در گذشته شاهد رقابت بین برندهای سامسونگ و اپل بودیم، ولی امروزه با ظهور شیائومی، درحال مقایسه شیائومی با سامسونگ هستیم.

گرچه در کل، طراحی، کیفیت ساخت، کیفیت صفحه نمایش یا دوربین گوشی‌های گران قیمت سامسونگ بهتر از شیائومی است ولی در بخش میان رده که بخش عمده فروش سامسونگ را تشکیل می‌دهد، رقیبش شیائومی عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته است. به همین دلیل است که وقتی از ما سوال پرسیده می‌شود که گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی، جواب ما به یقین شیائومی (البته گوشی‌های اقتصادی) است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=5565
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد 5 دلیل برای انتخاب گوشی شیائومی به جای سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    ببخشید سوالم مربوط به پست نیست
    من فک کنم رکورد اور کلاک پردازنده رو شکوندم ولی کسی نمیدونه
    این سیپیو سیستمم ۳ گیگاهرتزه اورکلاک کردم شد ۷و۸۹ گیگاهرتز
    ایا رکورد رو شکوندم یانه

  2. سلام خسته نباشید یه نکته ریزی هست توی قسمت رابط کاربری اینکه ، UI میشه همون رابط کاربری شما نوشتید “سامسونک UI”
    رابط کاربری که گوشی های سامسونگ استفاده میکنن One.UI هست که توسط خود شرکت سامسونگ بر پایه اندروید ساخته شده .