کدام گوشی آیفون را بخریم؟

3674 بازدید
آیفون

 

کدام گوشی آیفون را بخریم؟

کمپانی اپل از سال 2007 تاکنون 17 سری متفاوت از آیفون را وارد بازار کرده. مدل‌های اولیه آیفون حالا به خاطره‌ها پیوسته و هر ساله مدل‌های جدید با امکانات پیشرفته وارد بازار می‌شوند. گوشی‌های SE، PRO، Pro Max، Mini و مدل‌های معمول آیفون به صورت منظم معرفی می‌شوند. این تنوع در تولید طرفداران آیفون هنگام خرید گوشی جدید را دچار دو دلی می‌کند. کدام گوشی اپل را بخریم؟ در این مقاله خرید محبوب‌ترین مدل های گوشی اپل را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کدام گوشی آیفون را انتخاب کنیم؟

زمانی که تصمیم به خرید آیفون می‌گیریم مدل‌های زیادی پیش روی‌‌مان قرار دارند. مدل‌های جدید‌تری مانند iPhone XR و آیفون 12 که قابلیت‌ها را به صورت فوق‌العاده‌ای گسترش داده‌اند و البته مدل‌های قدیمی‌تر با امکاناتی تقریبا مشابه.

مانند اغلب تصمیم‌گیری‌ها هنگام خرید، یک قاعده‌ی اساسی وجود دارد. بر اساس نیازها و انتظاراتتان خرید کنید. برای برخی اندازه یا زیبایی مهم است و برای برخی کاربرد‌ و ویژگی‌ها. اگر به دنبال خرید محبوب‌ترین مدل های گوشی اپل هستید، نگاهی به مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بیندازید.

محبوب‌ترین گوشی اپل؛ iPhone 12

در لیست محبوب‌ترین و بهترین‌ها گوشی آیفون 12 در صدر قرار دارد. طراحی زیبا و دقیق این مدل باعث شده راحت‌تر در دست نگه داشته شود. دوربین با نور کم و حالت شب بهترین عملکرد را دارد. صفحه‌ی نمایش با فناوری OLED تصاویر را به وضوح بیشتری به نمایش می‌گذارد و البته فناوری 5G نیز در این مدل قابل ذکر است.

آیفون 12 برای هر سلیقه‌ای بهترین است. حتی وقتی با مدل iPhone 12 Pro مقایسه می‌شود، نمره‌ی ارزش‌گذاری بالاتری می‌گیرد.

آیفون 12 در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شده. برای مثال ارائه‌ی رنگ بنفش آن، محبوبیتش را بین کاربرانی که به دنبال گوشی خاص هستند را افزایش داد.

آیفون 12 از جدیدترین تراشه‌ی A14 Bionic استفاده می‌کند. پوشش سرامیکی صفحه‌ی نمایش مانند یک سپر دفاعی قوی محافظ صفحه‌ی نمایش OLED است. همچنین قاب فلزی و IP68 مقاوم در برابر نفوذ آب و غبار دارد.

اگر به دنبال خرید محبوب‌ترین مدل‌های گوشی اپل هستید، آیفون 12 بهترین گزینه‌ی شما خواهد بود. دوربین قدرتمند 12 مگاپیکسلی با دو لنز عریض و عریض دارد. ضمن آنکه لنز تله‌ی آن به کاربر امکان ثبت بهترین پرتره‌ها را می‌دهد.

در یک جمله آیفون 12 بهترین عملکرد، ویژگی‌ها و طراحی‌ را در اختیار خریدار می‌گذارد. اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشش 6.1 است و عمر باتری آن حداقل 17 ساعت تخمین زده شده.

بهترین مدل کوچک اپل؛ iPhone 12 Mini

خیلی از کاربران به دنبال خرید گوشی‌های کوچکتر با قابلیت‌های بالا هستند. از این نظر آیفون 12 Mini بهترین گزینه موجود در بازار است.

طراحی جمع و جور استفاده آیفون 12 مینی را تنها در یک دست آسان کرده. دوربین در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر پیشرفت خوبی دارد. صفحه‌ی نمایش OLED تصاویر شفاف و زنده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. و از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

آیفون 12 Mini یک نسخه‌ی کوچک و مقرون به صرفه از آیفون 12 محسوب می‌شود. این گوشی نیز در رنگ‌های متنوعی از جمله بنفش به بازار عرضه شده. تنها تفاوت قابل بیان آیفون 12 و آیفون 12 Mini سایز صفحه‌ی نمایش است. در حالی‌که آیفون 12 صفحه‌ی 6.1 اینچی را در اختیار کاربر می‌گذارد، اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش Mini 5.4 اینچ است. عمر باتری با توجه به جثه‌ی کوچک‌تر نیز کمتر است. و در حدود 9.5 تخمین زده می‌شود.

تراشه‌ی A14 Bionic، دوربین 12 مگاپیکسل، صفحه‌ی نمایش OLED، شیشه‌ی محافظ سرامیکی، شارژ بی‌سیم، قاب فلزی و IP68 در هر دو مدل یکسان هستند.

محبوب و بزرگ؛ iPhone 12 Pro Max

برای کسانی که به دنبال خرید محبوب‌ترین مدل های گوشی اپل در سایز بزرگ‌تری هستند، گزینه‌ای بهتر از iPhone 12 Pro Max وجود ندارد. باتری با عمر طولانی‌تر، صفحه‌ی نمایش 6.7 اینچی و دوربین قدرتمند‌تر برخی مزایای این مدل از آیفون است.

دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم بهتر، در بین گوشی‌های آیفون همتا ندارد. تیره‌گی عکس‌ها به شدت کاهش یافته. با دوربین آیفون 12 پرو مکس دقیق‌ترین و شفاف‌ترین تصاویر را ثبت خواهید کرد.

تراشه‌ی پیشرفته‌ی A14 Bionic نیز در این مدل به کار رفته و عملکرد بالایی دارد. از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند. در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد.

باتری در صورت شارژ 100٪ می‌تواند گوشی را یک روز کامل روشن نگه‌دارد. این دستاورد، پیشرفت چشمگیری در بین باتری‌های آیفون محسوب می‌شود.

آیفون مقرون به صرفه؛ iPhone SE

اگر ملاک‌تان برای خرید محبوب‌ترین مدل‌‌های گوشی آیفون، مقرون به صرفه بودن است؛ iPhone SE کاملا با این ملاک مطابقت دارد. آیفون SE کاملا مشابه سری 11 آیفون‌ است با این تفاوت که دوربین کمی محدودتر است.

صفحه‌ی نمایش SE، 4.7 اینچ است و از نظر کیفیت تصویر وضوح HD دارد. دروبین تک لنزی و برابر با 12 مگاپیلکسل طراحی شده. پردازنده‌ی این مدل تراشه‌ی قدرتمند A13 Bionic است. ضمن آنکه عمر باتری 13 ساعت تخمین زده شده.

آیفون SE با قیمت مقرون به صرفه، عملکرد بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز به بازار عرضه شده. بی‌شک iPhone SE بهترین گوشی اپل محسوب نمی‌شود، اما با توجه به قیمت و طراحی ظریف و زیبا طرفداران خاص خود را دارد.

بهترین انتخاب با هزینه‌ی کمتر؛ iPhone 11

آیفون 11 یک انتخاب وسوسه‌انگیز برای کسانی‌ست که به دنبال بهترین‌ها با قیمت پایین‌تری هستند. صفحه‌ی نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR دارد. دوربین‌اش 12 مگاپیکسل قدرت دارد و داری 2 لنز عریض و فوق عریض است.

در ساخت پردازنده‌ی آن از تراشه‌ی A13 Bionic استفاده شده، که سرعت و عملکرد بالایی دارد. عمر باتری در حدود 17 ساعت تخمین زده شده.

صفحه‌ی نمایش از سپر سرامیکی محافظ برخوردار است. این سپر محافظتی در برابر ضربه، غبار و آب قدرت بالایی دارد. خرید آیفون 11 و 11 Pro، خرید محبوب‌ترین مدل گوشی آیفون با قیمتی مناسب است. چرا که با معرفی مدل‌های جدیدتر امکان وسیع‌ این مدل‌ها با قیمت کمتری پایین‌تری عرضه شده.

یک خرید منطقی؛ iPhone XS

انتخاب آیفون XS هنوز هم یک گزینه‌ی معقول محسوب می‌شود. صفحه‌ی نمایش 5.8 اینچیِ Super Retina HD وضوح تصویر خوبی دارد و از فناوری LED در ساخت آن استفاده شده.

دوربین اصلی XS 12 مگاپیکسل قدرت دارد و شامل دو لنز عریض و تله‌فوتو می‌شود. گوشی به Face ID مجهز است، که با توجه به قدرت دوربین عملکرد بالایی دارد.

پردازنده‌ی به کار رفته در این مدل A12 Bionic است. این همان پردازنده‌‌ای است که در ساخت آیپد نیز مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد بالا و روان را ایجاد می‌کند. عمر باتری هم در حدود 14 ساعت تخمین زده می‌شود.

البته باید دید تمام این مدل ها بعد از ارائه آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس چه قدر محبوبیت خود را حفظ خواهند کرد یا جای خود را به جدیدترین مدل آیفون خواهند داد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=5561
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد کدام گوشی آیفون را بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.