ابزار آنلاین فشرده سازی و کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

2166 بازدید
compression

کاهش حجم تصاویر و اهمیت آن

یکی از دغدغه های اصلی کاربران وب حجم تصویر است، چه کسانی که خدمات ارائه می دهند و چه کسانی که می خواهند خدمات دریافت کنند، بگذارید ساده بگویم اگر یک وبمستر بخواهد در سایت خود از تصاویر پرحجم استفاده کند علاوه بر اینکه باعث کند شدن سرعت سایت می شود حجم زیادی از پهنای باند بازدیدکننده سایت را هم مصرف می کند.
یا مثلا بار ها شده که بخواهیم تصویری را در وب آپلود کنیم و سرویس دهنده وب محدودیتی روی حجم آپلود قرار داده که باعث می شود نتوانیم تصاویر پر حجم را آپلود کنیم برای این کار باید تصاویر و عکس های خود را فشرده کنیم تا حجم آن کاهش یابد.

یکی از راه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت، استفاده از سایت های آنلاین است، این سایت ها ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا آنها بتوانند با چند کلیک تصاویر خود را بهینه کنند. سایت های بسیار زیادی برای کاهش حجم عکس وحود دارد، در این مطلب سعی کرده ایم سایت هایی به شما معرفی کنیم که بهترین نتیجه را در کاهش حجم برای شما داشته باشد.

compressnow.com

وب سایت compressnow یکی از بهترین سایت ها برای کاهش حجم تصاویر است، در این سایت شما این امکان را دارید درصد فشرده سازی را مشخص کنید و بدون دانلود عکس، حجم فایل را مشاهده کنید. قابلیت انتخاب میزان فشرده سازی، این سایت را به یکی از بهترین ابزار های کاهش حجم تصویر تبدیل کرده است. وب سایت compressnow از فرمت های jpg،gif،png پشتیبانی می کند.

آموزش کاهش حجم عکس در وب سایت compressnow

  1. وارد وب سایت شوید در محیط وب سایت با استفاده از گزینه OPLOAD فایل مورد نظر را در وب سایت آپلود کنید.
  2. پس از وارد کردن تصویر، در کارد ORIGINAL IMAGES که در سمت چپ قرار دارد، تصویر شما نمایش داده می شود.
  3. حالا در یخش Compression level در صد فشرده سازی را مشخص کنید.
  4. در درصد های مختلف مقدار حجم تصویر نهایی، بالای کارد COMPRESS RESULT نمایش داده می شود.
  5. پس از انتخاب درصد فشرده سازی، COMPRESS را انتخاب کنید.
  6. تصویر فشرده شده در کادر COMPRESS RESULT نمایش داده می شود و اطلاعاتی زیر آن نمایش داده می شود.
  7. با انتخاب گزینه DOWNLOAD تصویر بهینه شده را می توانید دانلود کنید، البته با انتخاب ذره بین کنار گزینه دانلود می توانید قبل ا دانلود عکس کم حجم شده آن را در مشاهده کنید.

tinypng.com

شما در وب سایت tinypng تصویر خود را آپلود می کنید و تصویر فشرده شده را تحویل می گیرید. شما امکان انتخاب میزان فشرده سازی را ندارید اما این وبسایت به اندازه ای تصویر شما را فشرده می کند که افت محسوسی در کیفیت آن ایجاد نشود.  البته قابلیت ویژه این نرم افزار فشرده سازی تصاویر بدون پس زمینه است. این سایت تصاویر بدون پس زمینه را بدون تغییر در آن فشرده می کند و حجم آن را کاهش می دهد. وب سایت tinypng از فرمت های jpg و png پشتیبانی می کند.

آموزش کاهش حجم عکس در وب سایت tinypng

  1. وارد وب سایت شوید در محیط وب سایت با استفاده از گزینه Drop your .png or .jpg files here فایل مورد نظر را در وب سایت آپلود کنید.
  2. یک کادر جدید ایجاد می شود، منتظر بمانید فرایند آپلود و فشرده سازی تصویر به اتمام برسد
  3. پس از اتمام فرایند روبروی فابل شما گزینه download قرار دارد با کلیک روی آن فایل شما دانلود می شود.
  4. میزان فشرده سازی تصویر نیز روبروی گزینه download قرار دارد.
  5. البته اگر اقدام به فشرده سازی چند فایل به صورت همزمان کنید، می توانید با استفاده از گزینه Download All همه تصاویر را یکجا دانلود کنید و میزان فشرده سازی کلی تصاویر را هم در پایین گزینه Download All مشاهده کنید.
    tinypng

imagecompressor.com

وب سایت imagecompressor مانند compressnow قابلیت انتخاب درصد فشرده سای را دارد و همچنین مانند سایت tinypng تصاویر بدون پس زمینه را بدون تغییر در آن فشرده می کند. البته ابن سایت قبل از انتخاب میزان فشرده سازی به صورت خودکار عکس را قشرده می کند اما شما می توانید میزان پیشتهادی را تغییر دهید. وب سایت imagecompressor از فرمت های jpg و png پشتیبانی می کند.

آموزش کاهش حجم عکس در وب سایت imagecompressor

  1. وارد وب سایت شوید در محیط وب سایت با استفاده از گزینه UPLOAD FILES فایل مورد نظر را در وب سایت آپلود کنید.
  2. یک فایل جدید ایجاد می شود، منتظر بمانید فرایند آپلود و فشرده سازی تصویر به اتمام برسد.
  3. اگر از میزان فشره سازی و حجم تصویر راضی هستید روی DOWNLOAD که در زیر فایل حدید ایجادشده کلیک کنید. و اگر چندین تصویر را به صورت همزمان فشرده کرده اید با انتخاب گزینه DOWNLOAD ALL به صورت یکجا آن را دانلود کنید.
  4. اما اگر می خواهید مقدار بیشتری از حجم عکس کم شود، مقدار Quality در تصویر با فرمت jpg و مقدار Colors در تصویر با فرمت png را کم کنید.
  5. تفاوت میان تصویر اصلی و تصویر فشرده شده را نیز به صورت آنلاین می توانید مشاهده کنید، پس از انتخاب مقدار روی APPLY کلیک کنید و مجدد اقدام به دانلود کنید.
    imagecompressor

سایر ابزار های فشره سازی تصاویر به صورت آنلاین

این سه ابزار آنلاین تقریبا تمامی نیاز های یک وبمستر یا کاربر عادی را برآورده می کند، ما علاوه بر معرفی کوتاه، آموزش استفاده از آن ها را نیز برای شما قرار داده ایم که با مشکلی روبرو نشوید. اما ابزار های مفید و کار آمد دیگری هم وجود دارد که ممکن است با سلیقه شما منطبق باشد.
پس در این قسمت چهار سایت دیگر را نیز به شما معرفی خواهیم.

  1. squoosh.app
  2. imagerecycle.com
  3. compressor.io
  4. convertimage.net

اگر شما هم سایتی را می شناسید که ایزار آنلاین فشرده سازی و کاهش حجم تصویر را ارائه می دهد و از نتایج آن راضی هستید حتما در بخش کامنت ها آن را معرفی کنید. همچنین اگر در انجام بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر مشکل دارید از طریق بخش درخواست رفع ارور آن را با ما درمبان بگذارید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://err0r.ir/?p=5275
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

5 نظر در مورد ابزار آنلاین فشرده سازی و کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام وقت بخیر
      اط نظر اعتبار نگران نباشید همه ساتها تست شده و معتبر و سالم هستند اما در مورد کیفیت باید بگم به هیچ عنوان نباید فکر کنید کیفیت تصویر کم نمیشه به هر حال شما حجمش رو کم می کنید و طبیعیه که درصدی از کیفیت کم بشه اما نکته کلیدی اینه که تصویر تا جایی کم حجم میشه که افت کیفیت با دید ما مشخص نباشه یعنی به چشم نیاد

      1. تشکر از توضیحات کامل، به نظرم خودم سایت tinypng بهترینشون بود چون تقریبا هیچ تغییری در کیفیت احساس نکردم

  1. سلام برای فشرده کردن عکس هام از سایت imagecompressor استفاده کردم خیلی خوب بود ممنون از توضیحات کامل